Leopard guppy


W

Wouter444

Guest
Hallo allemaal.
Ik ging is googelen en ik ging opzoek naar de "leopard guppy" omdat ik hier ook 2 van heb.
Ik had 4 stuks, 2 zijn er inmiddels al overleden, nu heb ik nog 2 leopard guppys,een geel met zwart, en een rode, en deze wil ik natuurlijk niet kwijt.
Daarom ga ik er voor zorgen dat ik over een paar maanden veel van deze mooie beestjes heb rondzwemmen.
Ik heb nu deze guppy in een aqua40 zitten met wel geteld 10 vrouwtjes guppen zitten.
Nu zit er 1 volwassen vrouwen gup bij, de andere zullen deze maand volgroeid zijn.
Ik ga het hier bij houden!
Hier een paar fotos:
3.JPG
2.JPG
vis.JPG
5.JPG

4.JPG
 
Het zijn niet de scherpste fotos, sorry hiervoor!
 
Zijn mooie visjes Wouter alleen een aqua40 is echt flink aan de krappe kant voor ze en zulke schitterende beestjes verdienen wel groter toch!? ;)
 
Dit project kan je wel staken. Het leopard gen wordt voornamelijk doorgegeven via de vrouwlijke lijn. En dat vrouwtje draagt dat duidelijk niet.

Je zou zulke dames moeten hebben.

leopard_tail_female.jpg


Daarbij zijn jou mannen ook niet echt de beste om mee te kweken. De eerste heeft een matige bouw en een afschuwelijk slechte staart, maar een mooie rugvin.

De 2e heeft een goede bouw, een zeer slechte rugvin en de staart is ook niet geweldig.

Daarbij is je bak ook nogeens veelste klein. Helaas! Als je goed wil kopen koop dan een koppel bij een goede kweker of een goed leopard koppel bij een winkelier en ga daar gericht mee kweken.
 
Haha de andere vrouwtjes guppen zijn ook leopard guppen, maar nog niet volgroeid.
 
Rare reactie,er wordt oa door mij en een echte guppenkenner aangegeven dat je bakje niet geschikt is en daar reageer je op met een haha.... :stars:
 
Nou de juiste verhouding is 4liter per gup reken maar uit..
 
Is ook niet helemaal juist want dan zouden er in een aqua40 6 guppen kunnen maar dat is met hun drukke gedrag echt te klein.
 
Ik heb hier nog een 60cm over, dan doe ik ze daar in.
Je hebt ook guppenbakken van 35l, ik snap jullie reactie niet?
Ze hebben altijd in deze bak gezeten, nooit geen problemen mee gehad.
De rest van deze leopard guppys zitten in een 60cm bak.
Van de week/volgende week komt mijn 1.2 meter bak, dus geen zorgen over alles.
 
Dat ze altijd in die bak gezeten hebben wil nog niet zeggen dat die bak daar geschikt voor is. In principe heb jij ook genoeg aan een kamertje van 1 x 2 meter, past precies een bed in, dus je kan nog slapen ook. Ik denk alleen dat je daar toch niet je hele leven in door zou willen brengen toch ?
 
Nee daar heb je gelijk in.
Ik zou zo is een foto plaatsen van een leopard vrouwengup. Ze is nog niet volgroeid.
Ik zal er straks andere guppen uithalen, zodat ze met zen 3e in de aqua40 zitten, en dat lijkt mij niet te druk?
 
Hierbij de foto van de vrouwenleopard.
6.JPG

Het is geen scherpe foto.
 
Dat is een visje met een paar stipjes in de staartvin geen echte leopard. Voor een paar euro je wel beter kweekmateriaal kopen bij een dierenzaak.

Ze heeft wel een mooie bouw.
 
Wouter444 zei:
Ik heb hier nog een 60cm over, dan doe ik ze daar in.
Je hebt ook guppenbakken van 35l, ik snap jullie reactie niet?
Ze hebben altijd in deze bak gezeten, nooit geen problemen mee gehad.
De rest van deze leopard guppys zitten in een 60cm bak.
Van de week/volgende week komt mijn 1.2 meter bak, dus geen zorgen over alles.

Is lastig te zien maar wat Botia al aangaf over de minder mooie vinnen kan ook door een ziekte komen of door het bijten van andere guppen ivm stress door het te kleine bakje bv.
De namen van bakjes zijn misleidend,zo heb je ook een bakje van 35 liter wat ze een goudvissenkit noemen maar is echt totaal te klein aangezien goudvissen behoorlijk groot worden.
Bakjes tot een liter of 40 zijn eigenlijk alleen maar geschikt voor slakken en garnalen als je het zo goed mogelijk wil doen.

Zijn geen zorgen hoor maar gewoon wat goedbedoelde info voor je ;)
 
Dankjewel voor de info.
Dat de vinnen zo zijn komt omdat dit mannetje ruzie heeft gehad met een andere man.
 
De 2 man is ook niet geweldig zoals ik al zei. De rugvin is al niet geweldig en de staartvin randen zijn ook slordig. Maar het zijn jou visjes en als jij ze mooi vind dan moet je er vooral mee door gaan.
 
@botia
Zoals ik al zei, deze visjes zijn nog lang niet goed op kleur.
Ze zijn nu zon 1.5 cm, en de broertjes hiervan hebben nog helemaal geen kleur.
 
Zal goed kunnen want ze willen natuurlijk alleen maar wippen met de vrouwtjes en hebben daar geen andere mannetjes bij nodig natuurlijk ;)
In een grotere bak hebben ze zo meer de ruimte om elkaar te ontlopen en zal het bijten minder of helemaal niet meer gebeuren.
Kleine bakjes zijn ook lastiger om in balans te houden waardoor bv een beschadigde vin in combinatie met mindere waterwaarden kan uitmonden in vinrot of andere akelige toestanden waar je zo in no-time al je vissen door kan verliezen.

Maar zal vast goedkomen zoals je al aangaf omdat je grotere bakken hebt staan!
 
Maar goed genoeg om te zien of het bruikbaar materiaal is. Maar jou visjes. ;)
 
Het is alleen de bedoeling dat de vrouwtjes zwanger gaan worden van deze 2 vissen.
Daarna gaan ze allemaal de 60cm in om daar verder te gaan en op het moment dat ze moeten bevallen gaan ze weer in de aqua40 om te bevallen.
Ik heb nog fotos gevonden van hoe ze eerst waren.
Hier het rode mannetje:
vis1.JPG

En hier toen ze net zo groot waren als de vrouwtjes nu op dit moment.
klein.JPG

klein2.JPG
 
Een heel knap rood manneke!

Ik vond met mijn allerknapste mannekes gup dobberend op het water half opgevreten. Had geel, oranje en rood in de staart, baal er ontzettend van maar ja, hoort erbij... Had er nog speciaal 2 mooie vrouwtjes voor gekocht... :stars:
 
Dat rode mannetje was toen veel mooier dan nu. Wat voer je en wat is de verdere verzorging?
 
Ik voer 2x per dag gewoon vlokvoer.
En voor de rest versch�on ik 1x per week 1 kwart van het water:D
 
Hier nog 2 mannetjes in een andere bak. Dit zijn gewone guppen en geen leopard guppys.
svi.JPG

siv.JPG
 
Dierenwinkel Guppen hou je vrij warm 26/27 graden (gewone 22 graden) want ze zijn door inteelt heel zwak. Ook moet het water zeer schoon zijn 2x per week 40% water verversen is niet overbodig.

Voer alleen vlokken met een hoog plantaardig gehalte zoals speciale Guppy vlokken. Ook voer je ze 2/3xperweek wat diepvriesvoer van dierlijke oorsprong.
 
Dit zijn geen dierenwinkel guppen :p
 
Hoe kan het dan dat die rode leopard op de eerste foto een schim is van hoe hij was?

Ga iig de voedingsadviezen niet voorbij.
 
Omdat de vissen al een maand of 7/8 zijn, ik heb ze als baby gekregen van een vriend van mij.
En ik ga zeker jou voedingsadviezen opvolgen, misschien komen ze dan weer een beetje op kleur.
 

Terug
Bovenaan