lelijke groene kitnaden


G

Goldie83

Guest
Hallo,
Ik heb een tweedehands bak aangeschaft om in de toekomst garnalen in te gaan houden. Nu ben ik de bak aan het schoonmaken met water en wat azijn. Helaas zitten er toch aardig wat krassen op de bak, hoop dat het niet erg opvalt als de bak gevuld is.
Maar een vervelende probleem zijn de kitnaden. Het is een 6 hoekige bak, en de kitranden zitten op elke hoek, deze zijn erg verkleurd groen/geel en de randen zitten wel een halve cm over de ruiten heen. Kan ik dit met een mesje gewoon eraf snijden (het laat ook aan de zijkanten, dus bij het overtollige een beetje los)?? Of hoe krijg ik dit schoon?
Kan helaas geen foto's plaatsen op het moment.
 
Ik zou niet zomaar kit gaan wegsnijden,kan misschien wel maar voor hetzelfde geld zijn die overlappingen echt nodig vanwege de stevigheid door het model.

Je kan proberen om het schoon te poetsen met natte filterwatten,ff goed hard wrijven maar moet echt nat zijn.
 
heb al met een spons geboend, en komt wel een beetje groen af, maar het meeste blijft zitten. Misschien als het even weekt....
 
Filterwatten werkt veel beter door de structuur van alle losse fijne vezeltjes dan een spons,of heb je er 1 met de schuurkant gebruikt?
 
nee ga niet met de schuurkant aan de gang, zitten al krassen genoeg op de bak.... alhoewel misschien alleen op de kitnaden... zal eens kijken.
 
Het gaat er niet af, denk dat ik het maar zo laat. Of.... de kitnaden eruit en opnieuw kitten, maar of dit veilig is.....
 
Jammer.
Pff is een werk hoor overnieuw kitten en dan zit je nog met de krassen.
Straks vallen die juist ook nog eens heel erg op als de bak vol is voor hetzelfde geld.

Misschien voor een ander bakje kijken?
 
Ik vind het model wel erg leuk, ik laat de kitranden maar gewoon zo en zal kijken hoe de bak gevuld lijkt...
 

Terug
Bovenaan