lelijke aquarium ruit


L

L1nda

Guest
Hoi,

Ik ben benieuwd of iemand hier het volgende probleem kent en een oplossing weet Ik heb in een van de ruiten van mijn aquarium allemaal witte waas zitten. Hier heeft bij de volgende eigenaar eerst een afbeelding achter gezeten en later transparant folie. Maar dat zat vol bubbels dus heb ik eraf gehaald. Er zijn nu geen lijmresten meer, maar wel lelijke vlekken... Vooral bij een zwarte achtergrond zie je het erg goed. Ik heb niks geks gebruikt, behalve een sopje en aceton... Hoe kom ik hier vanaf zonder een achtergrond in het aquarium te plaatsen...

Bekijk media item 1481
 
Dat heb ik op het moment niet in huis, maar in elk geval werkt gewone azijn niet...
Het is overigens niet dat je het kunt voelen aan de ruit. Hij is verder helemaal glad
 
Ik ben bang dat het dan in de ruit is ingebrand.
 
Ben bang dat Ton gelijk heeft
Wat je zou kunnen proberen koper poets gebruiken.
Let wel dat je dit alleen gebruikt aan de buitenzijde en zorgt dat het niet in de bak komt is zeer giftig voor vissen.
Daarnaast hou in gedachten dat je aan het polijsten bent je maak het glas iets dunner dus als je langdurig op 1 plaats blijft poetsen afijn je begrijpt het.:regen:
 
Ben bang dat Ton gelijk heeft
Wat je zou kunnen proberen koper poets gebruiken.
Let wel dat je dit alleen gebruikt aan de buitenzijde en zorgt dat het niet in de bak komt is zeer giftig voor vissen.
Daarnaast hou in gedachten dat je aan het polijsten bent je maak het glas iets dunner dus als je langdurig op 1 plaats blijft poetsen afijn je begrijpt het.:regen:
Of staalwol 00
 
Daarnaast hou in gedachten dat je aan het polijsten bent je maak het glas iets dunner
Dan moet je wel heel goed je best doen hoor, wil je door het glas heen polijsten, ik denk dat je arm het eerder begeeft dan het glas:D

Maar wel iets om te proberen idd.
 
Of staalwol 00
Nope staalwol krast te veel :sorry::D

Dan moet je wel heel goed je best doen hoor, wil je door het glas heen polijsten, ik denk dat je arm het eerder begeeft dan het glas:D

Maar wel iets om te proberen idd.
Je staat soms verbaasd wat sommige mensen voor elkaar krijgen een gewaarschuwd mens telt voor twee of iets in de trend :engel::D
 
En als je de achterruit helemaal dof schuurt en vervolgens een kleur geeft met schoolbordenverf?
 
Schoolbord verf is zulk naar spul, daar ga ik niet aan beginnen... Eens kijken of ik ergens koperpoets vandaan kan halen
 
Schoolbord verf is zulk naar spul
Ooh is dat zo ja, ik was van plan mijn ruit daar mee te gaan verven, zoals velen hier wel doen.

Slechte ervaring mee?
 
Ooh is dat zo ja, ik was van plan mijn ruit daar mee te gaan verven, zoals velen hier wel doen.

Slechte ervaring mee?
Waarom schoolbord verf
verf van de action doet het ook prima
SAM_1504.JPG
en stuk goedkoper :D:D
 
Aan d buitenkant zal het wel meevallen toch?:D
 
verf van de action doet het ook prima
kan ook, maar ook daar hebben ze schoolbordenverf, 4 euro dacht ik.

Schoolbordverf zou ook makkelijk te verwijderen zijn?

Moet het trouwens perse mat zijn? aangezien het op glas komt maakt dat geen verschil met zijde of hoogglans denk ik?
 
Ik ben bang dat het niet iets is wat je eraf kunt halen, het lijkt echt in het glas te zitten. Toch bedankt voor het meedenken allemaal! Ik heb het al eens proberen te verven maar dan zie je nog die witte schitteringen erin... ik ga denk ik een binnenwand aanschaffen...
 
he ik bedenk me net, dat het misschien wel werkt om een foliewand in het aquarium te plakken en dan niet met posterfix maar met aquarium lijm, stom idee of mogelijk een goede om toch een poster te kunnen hebben zonder het lelijke effect
 
Heb ik ook weleens aan gedacht, maar of dat bestemd is om in het aquarium te plaatsen? weekmakers oid
 
Zo'n matte transparante folie erop? Dan ondervang je ook de witte kleur van de vlekken. Ik heb staalwol 00 in huis, maar durf het echt niet op mijn aquarium te doen. Op mijn nieuwe aquarium zitten helaas ook wat krassen, maar staalwol erop, kan dat echt?
 
Staalwol krast alleen als je het nat maakt, ik gebruik regelmatig droog staalwol op glas en heb er nooit krassen van gekregen.
We hebben het dan wel over 00 en dat is heel fijn.
 
@Patrix, goed punt! Ik ga niet met staalwol aan de slag hoor, vin het misschien ook maar best zo. Dan maar elijk, gewoon hopen dat de planten flink hoog groeien en het bedekken..
 
Er is kunststof plaatmateriaal van pe dat veilig is voor de dieren en heel dun zodat er weinig ruimte verloren gaat.
Heb het weleens bij iemand gezien die dat in zijn bak had bv.
Is wel lastig om aan een kleiner formaat te komen of je moet een grote plaat kopenmaar is best prizig.
Zou zelf zoiets doen of bij de glasboer een dun plaatje glas laten snijden,dat zwart verven en in de bak kitten bv.
 
Ik zit ineens te denken, (wow, haha) vroeger op school (ik ben meubelmaker) dan gebruikten we een glasplaatje om onze wetsteen weer vlak te maken. Daar kwam een beetje een holling in door het wetten van onze beitels en dan maakten we af en toe dus onze wetsteen weer vlak op de glasplaat. Dat glasplaatje werd mat. Dus je zou ook gewoon met een wetsteen je hele achterwand mat kunnen maken. Wel goed de zijruiten afplakken zodat je alleen de achterwant raakt.
 
Ja, dan had jij een zachte steen.
Tegenwoordig heb je blokken, met grof en fijn. om te wetten.
Heb dat gereedschap ook allemaal nog.
Kom er in om.zoveel.
 
Je kunt online ook acrylplaat kopen on elke kleur en maat.

Deze zijn semi transparant of volledig in kleur.

Ik zou dan een zwarte of blauwe doen. Een dunne plaat van 2 of 3 mm en deze met een paar dotjes kit vastzetten
 
Je kunt online ook acrylplaat kopen on elke kleur en maat.

Deze zijn semi transparant of volledig in kleur.

Ik zou dan een zwarte of blauwe doen. Een dunne plaat van 2 of 3 mm en deze met een paar dotjes kit vastzetten


Geeft een acrylaat plaat op den duur geen stoffen af aan t water, en als deze zo kort op de achterwand komt, hoe zit t met t stilstaande water wat er achter komt??
 
Geeft een acrylaat plaat op den duur geen stoffen af aan t water, en als deze zo kort op de achterwand komt, hoe zit t met t stilstaande water wat er achter komt??
Kan geen kwaad, worden hele aquaria gebouwd van PMMA
 
Kan geen kwaad, worden hele aquaria gebouwd van PMMA
Ook t stilstaande water zal geen problemen opleveren?
Er zit namelijk bij mij een achterwand in maar die bealgd, het is een thin achterwand steenlook achterwand maar ik wil eigenlijk 3'gladde zwarte achterwanden, maar ik ben bg dat ik niet alle kit resten verwijderd ga krijgen... dus ik dacht als er wat blijft zitten, dan kit ik er 3 gladde zwarte acryl plaatjes tegen aan..... zou dit kunnen?
 
Jahoor, alle achterwanden kan water achter komen en heb eigenlijk nooit gehoord dat het kwaad kan
 
Ook t stilstaande water zal geen problemen opleveren?
Er zit namelijk bij mij een achterwand in maar die bealgd, het is een thin achterwand steenlook achterwand maar ik wil eigenlijk 3'gladde zwarte achterwanden, maar ik ben bg dat ik niet alle kit resten verwijderd ga krijgen... dus ik dacht als er wat blijft zitten, dan kit ik er 3 gladde zwarte acryl plaatjes tegen aan..... zou dit kunnen?
Nou, en.
Als hij glad is, waat maakt het dan uit.
Je kunt overal problemen van maken.
 

Terug
Bovenaan