Lekkage eheim 3 pro 2078e


Obbezz

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2005
Berichten
401
Locatie
Zevenaar
Zoals in de titel omschreven staat heb ik een lekkage.Deze tpv de uitgang van de stroomuitgang in het filterhuis.

Ik heb dit filter 2e hands aangeschaft. Ik heb t idee dat er na het los schroeven van de filterkop dat er mss een rubberring zou kunnen missen. Iemand een idee of er een technische tekening van het binnenwerk is. Kon nix vinden via wat google zoekwerk!
 
Loopt het water de kop in?

Kan rubber van drukknop zijn.

Dat weet ik wel zeker! En de drukknop rubber moet door Eheim vervangen worden.

Als het de andere rubber ring was, dan liep het water langs de pot.

Dit is ook de reden, dat ik die hele prof zooi van Eheim niet meer moet.
Gelukkig maken ze de classic ook nog steeds nieuw, dat heeft een reden!
 
Dat weet ik wel zeker! En de drukknop rubber moet door Eheim vervangen worden.

Als het de andere rubber ring was, dan liep het water langs de pot.

Dit is ook de reden, dat ik die hele prof zooi van Eheim niet meer moet.
Gelukkig maken ze de classic ook nog steeds nieuw, dat heeft een reden!
En dat is de reden waarom ik een 2217 heb draaien..zelfs een extra 2e hands gekocht voor onderdelen. Vind het alleen zonde om een filter van dit kaliber in de kast te laten staan! Tevens zit ik er aan te denken om een externe reactor te gebruiken dus ik de aantal extra liters p/m dan goed gebruiken!
 
En dat is de reden waarom ik een 2217 heb draaien..zelfs een extra 2e hands gekocht voor onderdelen. Vind het alleen zonde om een filter van dit kaliber in de kast te laten staan! Tevens zit ik er aan te denken om een externe reactor te gebruiken dus ik de aantal extra liters p/m dan goed gebruiken!

Hier ook 2217 draaien. En 1 op reserve.

Zelf 2e hands gekocht en gereviseerd. Alles is los te koop.
 
2217 voor niets gekregen. uitstroom af gebroken.
Hadden ze pijpje ingelijmt, bleef lekken, pijpje uit geboord.
Dikkere slang eroverheen, en hij gaat weer.

Nieuwe kap kost 17 euro. .maar zo werkt het ook.
 
Hier ook 2217 draaien. En 1 op reserve.

Zelf 2e hands gekocht en gereviseerd. Alles is los te koop.
Idd fijn filter.. maar eh.. de pro 3 heb ik nu eenmaal in huis.. betekend dit dat ik de kop moet opsturen om te reviseren??
 
Nee, ujit elkaar halen, en naar de ringen kijken. Zie Yutube.

De rubbers nazien, op haarscheuren. dan vaseline eraan.
En of het rubber onder de drukknop heel is.
 
Idd fijn filter.. maar eh.. de pro 3 heb ik nu eenmaal in huis.. betekend dit dat ik de kop moet opsturen om te reviseren??

Ja als de drukknop lekt moet deze naar Eheim. Dan moeten de rubbers vervangen worden.

Mede omdat deze rubbers en onderdelen ook niet op de datasheet vermeld staan, is het is ook geen klusje voor de doorsnee consument.

Nee, ujit elkaar halen, en naar de ringen kijken. Zie Yutube.

De rubbers nazien, op haarscheuren. dan vaseline eraan.
En of het rubber onder de drukknop heel is.

Tenzij Bertus nog met een link naar dit rubber komt. Dan hebben we er nog wat aan. Want met alleen vaseline gaat het niet over.
 
Schei toch uit. Hij heeft hem al open gehad.

Als die grijze knop eraf is , zie je de motor ,waar die ring om moet. Die druk je dan zo uit de kop.

Die zijn allemaal hertzelfde.

Eh. ? Toch andrs dan ik dacht.
 

LOL :D

Ik had dit filmpje ooit eens gezien. En had toen de moed opgegeven. Maar wel goed om te zien wat er allemaal in die knop zit verwerkt.

Volgens mij heeft een voorganger de knop met siliconenkit proberen dicht te maken??
 
Tja, dat werkt tijdelijk. , maar is knoeien. he. Betr nieuw rubber erin.

En is toch anderrs dan ik dacht, nog nooit gezien. Zo leer ik ook weer bij.
 
Tja, dat werkt tijdelijk. , maar is knoeien. he. Betr nieuw rubber erin.

En is toch anderrs dan ik dacht, nog nooit gezien. Zo leer ik ook weer bij.

We kunnen het beter maar bij classic en experience serie houden. Die zijn lekker makkelijk op te knappen.
 
Dit ziet er niet uit als de set die in het filmpje wordt gebruikt toch? Ik had deze set al gehaald om de dichting van de cannister te checken.. de interne rubber heeft ook best een aparte vorm.. of zie ik iets over t hoofd Bertus?


Dan moet je even op google kijken, daar staan er nog meer.

Maar is best te vinden ,hoor.

Zijnnog meer zaken die ze verkopen.

En schroef hem open, dan zien WIJ ook wat.!!!!!!

.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan moet je even op google kijken, daar staan er nog meer.

Maar is best te vinden ,hoor.

Zijnnog meer zaken die ze verkopen.

En schroef hem open, dan zie je wat.
Ok, bedankt!! Ik had m al deels los gehaald maar nog niet de hele binnen unit verwijderd zodat ik de ring niet had gezien die aan de onderzijde zit. Kan alleen niet goed zien wat hij nou doet met die kit spuit!
 
Daar dicht hij een aansluiting mee.

Dat zie jij vanzelf ook, he.

Leuk ,joh. lekker uit elkaar halen.
 
De drukknop is niet te koop en mag alleen door Eheim worden gemonteerd.

Heb hem er weleens af gehad, allemaal niet zo spectaculair, maar zelfs niet via eBay lid te koop, dus dat hebben ze goed afgeschermd.
 
De drukknop is niet te koop en mag alleen door Eheim worden gemonteerd.

Heb hem er weleens af gehad, allemaal niet zo spectaculair, maar zelfs niet via eBay lid te koop, dus dat hebben ze goed afgeschermd.


Waarom zou hij de drukknop kopen? Daar mankeert toch niets aan? Dat goed afgeschermd is gewoon onzin.

En alleen door Eheim??? Kom, laat mij niet lachten. Met beetje techniek, leer je het je zelf.


Alle onderrdelen zijn te koop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
LOL :D

Ik had dit filmpje ooit eens gezien. En had toen de moed opgegeven. Maar wel goed om te zien wat er allemaal in die knop zit verwerkt.

Volgens mij heeft een voorganger de knop met siliconenkit proberen dicht te maken??


Ford versnellingsbak 1 en 2 weg. in de schuur uit elkaar, schakel alle tanden weg. nieuwe ingezet, weer in elkaar. 274 gulden.

Rijden.

Vroeger veel aan bromfietsen gesleuteld en opgevoerd. Later volkwagens, motoren reviseren.

En dan zo,n pomp niet aan kunnen.?
 

Terug
Bovenaan