lek in bioloog


M

Mickeymii

Guest
Afgelopen vrijdag kwam ik s'nachts thuis en tot mijn grote ergernis was mn kamer
helemaal nat. Bioloog lek! Dit bioloog was kapot gegaan tijdens het verhuizen
ervan en heb ik zelf gerepareerd (een nieuwe glasplaat). Dit heeft 4 maanden
perfect gelopen, tot nu dus. Ik heb mn kamer drooggemaakt, het bioloog
grotendeels leeggemaakt en een pompje in het aquarium gezet. Nu heb ik 2
vragen:
1. Hoe lang kan ik mijn aquarium zo laten staan (zonder filtratie dus, alleen stroming)? Er zitten 7 discussen en nog wat botias en tetra's in. Hoe vaak/veel
moet ik dan water verversen

2. Hoe kan ik het bioloog het beste repareren? Ik denk dat het lek in een stuk kit zit dat ik zelf heb aangebracht, maar dit weet ik niet zeker. Ik neem aan dat het geen zin heeft om overal gewoon een extra kitlaag aan te brengen, maar dat de hele glasplaat eraf moet waar het lek zit.
 
Ik zou zeker bij discus dagelijks verversen.
En verder denk ik dat je goed zit,niet meer kit,maar goed repareren.
 
Wat minder voeren zal ook helpen om de vervuiling wat tegen te gaan, als het niet gaat om jongen discus die vol in de groei zitten kan je gerust even tijdje wat minder voeren, let wel op als je weer meer gaat voeren is kans dat ze dominant worden en overgaan op paren groot. Zeker als stroming ook nog aangepast word, dat zijn twee triggers voor het paren voor veel vissen uit de amazone.
 
Ik ben minder gaan voeren, en dagelijks gaan verschonen en de vissen doen het nog prima.

Vandaag wilde ik dan de glasplaat die ik er een paar maanden geleden zelf op het gekit eraf halen, maar het lukt me niet! Ik heb met mesjes en gitaarsnaren geprobeerd tussen de kit te komen maar de platen zitten te dicht op elkaar, ik kom er niet tussen!
Hoe moet ik dit aanpakken? Hoe veel (of weinig) zin heeft het om alsnog te proberen een extra kitlaag aan te brengen?
 
Scheermesje in houder. is heel dun.
Waar lekt het,weet je dat?
 
Mickeymii zei:
Ik ben minder gaan voeren, en dagelijks gaan verschonen en de vissen doen het nog prima.

Vandaag wilde ik dan de glasplaat die ik er een paar maanden geleden zelf op het gekit eraf halen, maar het lukt me niet! Ik heb met mesjes en gitaarsnaren geprobeerd tussen de kit te komen maar de platen zitten te dicht op elkaar, ik kom er niet tussen!
Hoe moet ik dit aanpakken? Hoe veel (of weinig) zin heeft het om alsnog te proberen een extra kitlaag aan te brengen?

Zal moeilijk zijn,
als je glas tegen glas plakt moet je altijd zorgen dat er ongeveer 1mm kit tussen beide platen zit.
Als je teveel drukt dan druk je beide platen tegen elkaar en komt de kit er opzij uit, op die plaats heb je dan te weinig kit zitten, waardoor je nu de ervaring hebt dat hij lekt.
Ik zou opzij zoveel mogelijk kit weg snijden en opnieuw kitten, ik denk niet dat je de plaat eruit krijgt.
 
Nee ik weet niet precies waar het lekt. Ik denk ergens aan de onderkant want de verticale randen waren niet nat toen ik mn kamer nat aantrof.
 
ondertussen is het me gelukt om tussen de platen te komen met een stanleymesje. Ik heb de glasplaat er bijna af, maar er is een barst ontstaan ergens in het midden onderaan.
Ik kan de plaat natuurlijk gewoon omdraaien als ik hem er terug op kit zodat die barst bovenaan zit en er minder druk op werkt. Is het mogelijk om die barst met kit te dichten als ik de barst aan de bovenkant zet?
 
Ik zou denken dat je dan beter een nieuwe glasplaat kunt nemen. Glas met een barst er in is al wat kracht kwijt en kan verder scheuren. Kit helpt daar niet veel tegen.
 
Heb er voor gekozen een nieuwe glasplaat te kopen. Die krijg ik waarschijnlijk vrijdag binnen. Nu ben ik druk bezig alle kitresten te verwijderen.

Nu vroeg ik me nog af of ik de schotjes (die op de bodem zitten gekit) beter los kan halen of er gewoon in kan laten zitten.
 
idd alle kit moet weg, maar dan ook echt weg...kit op kit hecht niet nl
 
Schotjes laten staan.

WEl goed schoonmaken.

De kit dan overal op aan brengen , de ruit ertegen drukken, en met plakband vast zetten.

Overtollige kit met kopje water en druppel zeepsop , met natte vinger in glad strijken.
 

Terug
Bovenaan