Leidingwerk 32 of 40mm


L

Leo Z

Guest
Ik kan slecht de keuze maken tussen 32mm of 40mm leidingwerk. Een winkel gaf mij het advies om 40 te nemen ivm het aantal liters van mijn bak (1300l)

Ik zal 2 uitvoeren en 1 invoer krijgen, 1 primaire uitvoer en 1 noodoverloop. Opvoerhoogte is ongeveer 1m en de afstand tussen filter en aquarium 2.5m

Het liefst hou ik al het leidingwerk hetzelfde. Ik heb op dit moment al het een en ander liggen voor 40mm, maar ben gaan twijfelen toen ik iets las over druk verlies (water van filter naar aquarium) bij een te groot leidingwerk.

Nu zal ik een jecod dcp15000 krijgen die naar mijn inzien hier geen probleem mee zal hebben dacht ik zo?

Ik hoor graag jullie meningen. :) Alvast bedankt!
 
Haha nee.. ik denk niet dat jij met 1dcp 15000 een probleem zal krijgen.
Ik heb 2x dcs7000 op 32mm pijp draaien en beiden lopen op 30-40%

40mm is wat groter en moeilijker weg te werken maar als je alles hetzelfde wilt houden zou ik voor 40mm gaan
 
Haha nee.. ik denk niet dat jij met 1dcp 15000 een probleem zal krijgen.
Ik heb 2x dcs7000 op 32mm pijp draaien en beiden lopen op 30-40%

40mm is wat groter en moeilijker weg te werken maar als je alles hetzelfde wilt houden zou ik voor 40mm gaan

Super, bedankt!

Ik ben overigens wel benieuwd waarom je 2x dcs7000 hebt? Op welke manier heb je die aangesloten en waarom twee pompen? :)
 
2 pompen omdat ik 2 reactoren heb voor de CO2.

Maar ze draaien volledig parallel aan elkaar, ieder zijn eigen reactor en uitstroom
 
Bij schoonmaken, blijft er 1 draaien, en de ander licht reinigen. Dan l 14 dagen later de andere..
Hu je de bacterie goed.
 

Terug
Bovenaan