Leeuwenkoppen


Het lijkt me niet zo slim om kinderen in een bak met water te stoppen.....

Afgezien daarvan:
Je zegt dat je naar een 150 cm wilt. Waarom niet meteen?
Dan kun je er meteen het goede zand in doen, een flink filter op laten draaien. Plantjes verhuizen, vissen erin en dan dagelijks verversen tot je filter is ingedraaid. En dan gebruik je de 80 cm bak voor quarantaine, of andere visjes of je verkoopt 'm.
Dat is nu een wat grotere uitgave, maar dan heb je ze wel meteen goed zitten. En als je dat toch van plan bent.....

Overigens kun je vaak bij andere aquarianen die bij je in de buurt wonen wel wat filtertroep van een ingedraaid filter krijgen. Dat geeft je nieuwe filter een
Het lijkt me niet zo slim om kinderen in een bak met water te stoppen.....

Afgezien daarvan:
Je zegt dat je naar een 150 cm wilt. Waarom niet meteen?
Dan kun je er meteen het goede zand in doen, een flink filter op laten draaien. Plantjes verhuizen, vissen erin en dan dagelijks verversen tot je filter is ingedraaid. En dan gebruik je de 80 cm bak voor quarantaine, of andere visjes of je verkoopt 'm.
Dat is nu een wat grotere uitgave, maar dan heb je ze wel meteen goed zitten. En als je dat toch van plan

Het lijkt me niet zo slim om kinderen in een bak met water te stoppen.....

Afgezien daarvan:
Je zegt dat je naar een 150 cm wilt. Waarom niet meteen?
Dan kun je er meteen het goede zand in doen, een flink filter op laten draaien. Plantjes verhuizen, vissen erin en dan dagelijks verversen tot je filter is ingedraaid. En dan gebruik je de 80 cm bak voor quarantaine, of andere visjes of je verkoopt 'm.
Dat is nu een wat grotere uitgave, maar dan heb je ze wel meteen goed zitten. En als je dat toch van plan bent.....

Overigens kun je vaak bij andere aquarianen die bij je in de buurt wonen wel wat filtertroep van een ingedraaid filter krijgen. Dat geeft je nieuwe filter een hele flinke boost.
De rede dat ik nog geen grote bak heb is omdat deze bak toevallig op mijn pad kwam en ik nu alles aan het verzamelen ben voor de grotere bak en het er ook enorm aan ligt hoe snel de vissen groeien als ze 8/10 cm zijn wil ik ze al over verhuist hebben.
 
Overigens kun je vaak bij andere aquarianen die bij je in de buurt wonen wel wat filtertroep van een ingedraaid filter krijgen. Dat geeft je nieuwe filter een hele flinke boost.
Dat staat vast wel ergens op internet hoe ik dat moet doen toch 😅 ik heb nu de oase biomaster 600 gekocht en die ga morgen plaatsen in het aquarium.
 
Dat staat vast wel ergens op internet hoe ik dat moet doen toch 😅 ik heb nu de oase biomaster 600 gekocht en die ga morgen plaatsen in het aquarium.

Wat Lysia bedoelt is dat je hier op het forum een topic kunt aanmaken met de vraag of iemand in die een beetje bij je in buurt woont wat filtermedia kan missen,
dan heb je meteen ingedraaide media en sla je in feite de indraai periode over. Slim @Lysia! 😊
 
Ik zou in elk geval het oude binnenfilter laten meedraaien de eerste 4 weken.
 

Terug
Bovenaan