Leem als achterwand


L

Luukhoedjes

Guest
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en had even een snelle vraag.
Ik wil binnekort in mijn aquarium een achterwand van elastopur gaan maken. Ik heb gehoord dat dat met zand kan maar zou graag willen weten of dat ook kan met leem. Of dat bijvoorbeeld invloed heeft op het water.

groetjes,
Luuk
 
Leem bestaat (deels) uit klei; wat weer voedingsstoffen bevat voor planten en dus ook in je waterkolom terecht zouden komen.
 
Ik ben geen kenner maar zo n achterwand wordt toch met bv epoxy behandeld dus ik denk dat er dan weinig voeding de waterkolom in zal kunnen komen.
 
Ik ben geen kenner maar zo n achterwand wordt toch met bv epoxy behandeld dus ik denk dat er dan weinig voeding de waterkolom in zal kunnen komen.
Over elastopur smeer je normaliter geen epoxy meer. Normaliter verwerk je dat met bijvoorbeeld grind of turfstrooisel en wat kleurstof en dan gaat het een terrarium in. Geen idee wat TS dan precies van plan is.
 
Over elastopur smeer je normaliter geen epoxy meer. Normaliter verwerk je dat met bijvoorbeeld grind of turfstrooisel en wat kleurstof en dan gaat het een terrarium in. Geen idee wat TS dan precies van plan is.
Kijk dat bevestigd maar weer dat ik er geen verstand van heb :eek:
 
Ik ben ook geen expert hoor; heb een hekel aan achterwanden ;)
Ja ik ook hoor en ik gebruik altijd achterwandposters want op achterwanden zie je snel algen ontstaan en daar zit ik niet op te wachten.
 
Over elastopur smeer je normaliter geen epoxy meer. Normaliter verwerk je dat met bijvoorbeeld grind of turfstrooisel en wat kleurstof en dan gaat het een terrarium in. Geen idee wat TS dan precies van plan is.
Ik wil het inderdaad op dezelfde manier gaan gebruiken als in terraria. Ik doe dit al een tijdje in mijn terraria en wil dit nu ook proberen met een aquarium. Daarentegen denk ik dat ik liever wat donkerder zand ga gebruiken ipv leem.

toch bedankt voor de vele antwoorden. Fijn dat dit forum zo actief is!
 
Ik wil het inderdaad op dezelfde manier gaan gebruiken als in terraria. Ik doe dit al een tijdje in mijn terraria en wil dit nu ook proberen met een aquarium. Daarentegen denk ik dat ik liever wat donkerder zand ga gebruiken ipv leem.

toch bedankt voor de vele antwoorden. Fijn dat dit forum zo actief is!
Geen dank! Ben wel benieuwd naar het resultaat (en je terraria natuurlijk ook) :)
 

Terug
Bovenaan