Led verlichting voor qubiq 30


Robinb1991

Member
Lid geworden
25 juli 2023
Berichten
5
Leeftijd
32
Hallo,

Direct mijn eerste bericht.
Ik ben begonnen met een. 30L tankje, ik heb wel eens een 120L bak gehad maar die kreeg ik nooit lekker werkend(kwa planten groei ect)

Nu met dit 30L bakje gaan we het weer eens proberen, dit keer niet met vissen maar met garnalen.
Maar eerst een mooie groene bak.
Welke verlichting zullen jullie aanraden?
Ik zie op aliexpress genoeg staan maar ik zou graag wat info willen van de experts :)
(En beetje normaal kwa kosten :p)

Ik heb nu een: https://www.aquastorexl.nl/aqua-del...ttzx8i3rz8_C5NTyMrNsypkEFHrRdKZBoC334QAvD_BwE

Maar het lijkt toch te weinig licht voor mijn gevoel.
En het licht komt niet overal gezien hij niet in het midden van de bak schijnt .

Groeten Robin
 
Welke maat bak heb je precies, dun kunnen we wellicht iets beter adviseren.
En welk soorten groene planten, en ga je CO2 gebruiken en welke bodem had je in gedachten?

De LED je je noemt is Aqua D'ella = EBI = Laroy Group = B merk. Als er niet duidelijk staat vermeld wat de wattage is en wat het aantal lumens is, dan is mijn advies niet kopen.
 

Aqua Della Aqua-Lux LED lamp​

Merk: Aqua d'ella


4,5/5 (4 reviews)


Delen

Afbeeldingen​


Aqua Della Aqua-Lux LED lamp

Aqua Della Aqua-Lux LED lamp

  1. 124x75.jpg
  2. 124x124.jpg
  3. 124x124.jpg
  4. 124x142.jpg

Artikel vergelijken​


Vergelijk met andere artikelen
  • Kunststof
Alle productspecificaties

Productbeschrijving​

Aqua Della Aqua-Lux LED lamp

De Aqua Della Aqua-Lux is een krachtig LED lamp, geschikt voor alle Aqua Della Urbyss aquariums. Maar hij is ook te gebruiken op aquariums van andere merken. De lamp is gemakkelijk te bedienen met een aanraking op de bovenkant van de lamp. Hij beschikt over maar liefst 5 verschillende lichtstanden. Wit, warm wit, koel wit, nacht en rood licht. Een unieke lamp met eigen ontwikkelde techniek. Verder is het licht gemakkelijk te dimmen door de vinger op de touchtoets te houden. Ook onthoudt de lamp de laatst gebruikte sett
 
Probleem is dat ik de lamp al heb .
Lummen weet ik niet dit staat nergens vermeld.

Ik heb nu bio co2 (meer als test om te kijken of het wat doet voordat ik meer ga investeren)

Ik heb 1a 2 cm HS Aqua Humalit Pro en daar op 5cm grind.

Planten heb ik in het begin vrij simpel gehouden dus snelle groeiers o.a
Javamos
Montecarlo
Vallisneria(maar deze is al vanaf het begin niet in beste staat.
Anubias
Cryptocoryne
Hemianthus Callitrichoides
Hygrophila polysperma
Hygrophila difformis.

Ik wil indien ik alles onder de knie heb en “snap wat ik doe” wat leukere/ andere planten.

De bak is 32x32x32
 
Als je die led al in bezit hebt moet je die dus ook maar gebruiken natuurlijk.
Ik gok dat ie uitkomt op zo'n 450 lumen.

Bio CO2 is altijd bevorderlijk voor planten maar niet noodzakelijk voor relatief eenvoudige planten uit je lijstje.

Het lijstje planten is prima behalve de MonteCarlo en de Hemianthus Callitrichoides. Ik verwacht dat deze het niet zo goed gaan doen.
Maar je kan het altijd aanvullen met klein blijvende crypto's, anubias, bucephalandra etc. Zorg wel voor een goed waterkolom bemesting, dan komt het wel goed (y)
 
Ik sta eventueel open voor beter verlichting, mocht er een beetje goede vervanger zijn houd ik me zeker open voor suggestie, gezien de planten die vooraan staan gewoon een stuk minder licht hebben.

De HC vind ik juist een leuke plant:p
 
Ik sta eventueel open voor beter verlichting, mocht er een beetje goede vervanger zijn houd ik me zeker open voor suggestie, gezien de planten die vooraan staan gewoon een stuk minder licht hebben.

De HC vind ik juist een leuke plant:p
De HC is ook een prachtig plantje, het is ook een plantje met het allerkleinste blad (1mm).
Maar tevens ook een lastig plantje om te laten groeien. Maar mijn ervaring dat met een goede soil, verlichting en stabiele CO2 waarden een prachtig veldje kunt laten groeien.

Een vervanger voor je belichting kun je zoeken in de Twinstar of Chihiros. Je bakje heeft niet echt en standaard maat dus zal je een verstelbare LED moeten kopen
 

Terug
Bovenaan