Led verlichting open aquarium


Ronsterr

Well-known member
Lid geworden
21 september 2019
Berichten
59
Leeftijd
35
Locatie
Bleiswijk
Website
aquaforum.nl
Goedemiddag!

Ik speel met het idee van een open aquarium van 80x35x40 (plantenbak)
Boven de bak voor verlichting zou ik graag hanglampen hebben. Kan iemand mij vertellen wat ik voor dit aquarium aan lampen/verlichting nodig heb?
 
Goedemiddag!

Ik speel met het idee van een open aquarium van 80x35x40 (plantenbak)
Boven de bak voor verlichting zou ik graag hanglampen hebben. Kan iemand mij vertellen wat ik voor dit aquarium aan lampen/verlichting nodig heb?
Zo kan niemand dit zeggen. Het hangt er namelijk van af welke dieren en speciaal ook van welke planten je in die bak wilt. Zij bepalen namelijk het licht, licht spectrumkleur en lichtsterkte die je nodig bent.
 
Ideetje
1659441030094401332140.jpg
ik zou bijna zeggen, lets try ,waterkers,
Zonder gekheid zijn er veel zgn kamerplanten geschikt om de bak uittegroeien, ze zijn vaak aangepast aan in het water te wortelen.
Zie het maar als filterend voor het systeem.
Bijkomend is dat de planten genoeg hebben met summier licht en alg zul je niet zien.
 
IdeetjeBekijk bijlage 346763ik zou bijna zeggen, lets try ,waterkers,
Zonder gekheid zijn er veel zgn kamerplanten geschikt om de bak uittegroeien, ze zijn vaak aangepast aan in het water te wortelen.
Zie het maar als filterend voor het systeem.
Bijkomend is dat de planten genoeg hebben met summier licht en alg zul je niet zien.
Inderdaad zoiets is het idee. Dan met nog een aantal cryptocoryne en andere planten. Wat die andere precies gaan zijn weet ik nog niet
 
WHNgSJ.jpg
ik heb gegoogled , open aquarium en dan afbeeldingen dat ziet er allemaal wel aantrekkelijk uit.
 

Terug
Bovenaan