LED strip van Current USA Satellite+ Flexible LED with RGB


V

Verdu127

Guest
Hallo,

Op internet kwam ik dit tegen.


het betreft een LED strip van current usa Satellite Plus Freshwater Flexible LED Aquarium Light Strip with Wireless Control

Dit is een LED strip die je op de bestaande TL verlichting armatuur kan aanbrengen.
Ik wil nl mijn TL vervangen door een LED. Ik heb een Juwel Trigon 190.
Juwel heeft ook wel vervangende LED maar die zijn duur en niet zo uitgebreid programmeerbaar.

Zijn hier ervaringen mee?
Zijn er betaalbare goede alternatieven?
 
er zijn geen betaalbare goede alternatieven.

als je op led over wilt, en je wilt er een beplant aquarium op na houden (voor plantloze bakken maakt het geen drol uit) zul je diep in de buidel moeten tasten.

je kan er van uitgaan dat strips het sowieso al niet gaan doen icm planten.. en daar heb ik ervaring mee.

Edit: in lage bakken kan het overigens nog wel werken, maar op bakken met een hoogte van 40cm+ zou ik er geen vertrouwen in hebben.
 
Current satelliet is wel zat over te vinden op plantedtank.net
Maar zou het niet doen, importrechteb etc zijn geen pretje
 
Hallo,

Op internet kwam ik dit tegen.


het betreft een LED strip van current usa Satellite Plus Freshwater Flexible LED Aquarium Light Strip with Wireless Control

Dit is een LED strip die je op de bestaande TL verlichting armatuur kan aanbrengen.
Ik wil nl mijn TL vervangen door een LED. Ik heb een Juwel Trigon 190.
Juwel heeft ook wel vervangende LED maar die zijn duur en niet zo uitgebreid programmeerbaar.

Zijn hier ervaringen mee?
Zijn er betaalbare goede alternatieven?


Het blijft verdrietig dat deze rommel wordt aan geboden.

Dit moet je niet doen. Het programmeerbare bestaat hieruit dat je een opgeslagen dimprogramma kunt afdraaien met een druk op de afstandsbediening. Een advies: Ga nooit voor strips. De leds zijn veelal van inferieure kwaliteit. De afstandsbediening, want dat is het in dit geval(!), is iets waar je niets aan hebt. Meestal wil men een controller waar je op gewenste tijden iets kunt laten doen en dat is echt heel iets anders.

Zijn er betaalbare adviezen. Dat is moeilijk, wat voor de een betaalbaar is levert een probleem voor anderen op. Maar natuurlijk zijn er gerenommeerde merken. Kijk daar bij, spaar liever wat langer door daar krijg je beslist geen spijt van.
 
Ok dank, voor de reacties maar wat zijn dan wel goede alternatieven buiten die van Juwel dan?
 
Jmb.
Iets zelf bouwen kan ook altijd nog.
Maar SMD ledjes zijn echt onvoldoende als je bak hoger is dan 50cm.
Er komt simpelweg te weinig licht uit met een te grote stralingshoek
 
In mijn zoektocht naar ledverlichting ben ik deze ook tegengekomen. Een (volgens mij beter) alternatief hierop is de Finnex Planted+ 24/7 en verkrijgbaar via Amazon. Misschien is dat dan wat voor je ?
 
In mijn zoektocht naar ledverlichting ben ik deze ook tegengekomen. Een (volgens mij beter) alternatief hierop is de Finnex Planted+ 24/7 en verkrijgbaar via Amazon. Misschien is dat dan wat voor je ?
Van die site kan ik niet echt goed herleiden waar de set precies uit bestaat én wat de mogelijkheden zijn. Zo, uitgaande van het plaatje, lijkt het of de controller 4 instellingen kent, 4x pm en 4x am, dus voor- en na de middag? Hoeveel kanalen heeft de controller? Waarschijnlijk max. 4, dus voor RGB en Wit. Waarbij wit dan het volle branden van de RGB's zal zijn? Want er zullen geen aparte witte leds inzitten, of toch wel?. Is het alleen een RGB controller, zal het de sterkte van de leds reduceren. RGB leds geven nl. een mindere lichtintensiteit dan witte leds. Nogmaals, zeker ben ik er niet van, gezien de summiere informatie, maar op het eerste gezicht zou ik hier niet voor kiezen.
 
Ik ben er toen verder ook niet ingedoken omdat ik al een alternatieve oplossing had maar vond hem wel hier het benoemen waard. Wel heb ik een paar reviews gezien op youtube en daar kwamen ze er niet heel slecht uit (voor wat het waard is)
 
Van die site kan ik niet echt goed herleiden waar de set precies uit bestaat én wat de mogelijkheden zijn. Zo, uitgaande van het plaatje, lijkt het of de controller 4 instellingen kent, 4x pm en 4x am, dus voor- en na de middag? Hoeveel kanalen heeft de controller? Waarschijnlijk max. 4, dus voor RGB en Wit. Waarbij wit dan het volle branden van de RGB's zal zijn? Want er zullen geen aparte witte leds inzitten, of toch wel?. Is het alleen een RGB controller, zal het de sterkte van de leds reduceren. RGB leds geven nl. een mindere lichtintensiteit dan witte leds. Nogmaals, zeker ben ik er niet van, gezien de summiere informatie, maar op het eerste gezicht zou ik hier niet voor kiezen.
Geen, niks, en geen idee.
Finnex heeft een mengeling van 4000K en 8000K leds.
Paar rgb ledjes erin meer ook niet.
Er zit ook niet echt een losse controller bij zover ik weet, alles behalve de voeding zit in 1 unit.
Voor zover ik weet loopt een planted+ 24/7 gewoon een 24 uur programma af wat je insteld middels de afstandsbediening.
Maar kijk ff op plantedtank.net als je meer info zoekt ;)
 
Dat 24-uurs programma kan je inderdaad niet aanpassen.

Geen, niks, en geen idee.
Finnex heeft een mengeling van 4000K en 8000K leds.
Paar rgb ledjes erin meer ook niet.
Er zit ook niet echt een losse controller bij zover ik weet, alles behalve de voeding zit in 1 unit.
Voor zover ik weet loopt een planted+ 24/7 gewoon een 24 uur programma af wat je insteld middels de afstandsbediening.
Maar kijk ff op plantedtank.net als je meer info zoekt ;)

Dan blijf ik bij mijn mening; ik zou niet kiezen voor deze set.
 
Veldhuis verkoopt onder zijn huismerk spullen die wel verdacht veel op JMB lijken zag ik... Misschien wel gewoon hetzelfde product. Misschien kan je daar eens induiken.
 
Gaat om de Lumen in combinatie met intensiteit (K)
Denk dat ik een combi ga maken de balken van JBM op een adapter profiel aluminium van azaqua met een aparte controller.
LED strips zijn er ook wel die goed regelbaar zijn en veel lumen en goede stralingshoek hebben.
Laat wel even weten wat de uitkomst is.
 
Gaat om de Lumen in combinatie met intensiteit (K)
Denk dat ik een combi ga maken de balken van JBM op een adapter profiel aluminium van azaqua met een aparte controller.
LED strips zijn er ook wel die goed regelbaar zijn en veel lumen en goede stralingshoek hebben.
Laat wel even weten wat de uitkomst is.
Let er dan wel op dat een JMB balk een eigen aansturing vraagt, alleen de JMB controller dus, is geschikt. Tenzij de zelf iets zou willen bouwen. Wij hebben ook JMB balken.
 
lijkt met sterk controller regelt alleen hoe fel en wanneer de lampen gaan branden dmv de hoeveelheid spanning. Maar ik ga het onderzoeken.
 
lijkt met sterk controller regelt alleen hoe fel en wanneer de lampen gaan branden dmv de hoeveelheid spanning. Maar ik ga het onderzoeken.
Een JMB balk wordt aangestuurd met PWM (Puls Widt Modulatie). Ik zelf doe dat middels een eigen gebouwde controller op Arduino basis. Daarbij gebruik ik 5V digitale aansturing. 0 is uit en 255 is voluit brandend.

Er zijn wel pogingen geweest om de balken met bijvoorbeeld een TC420 aan te sturen. Onmogelijk is dat niet, er wordt er met analoge spanning gewerkt, veelal tot 10 v. De klachten die dan vaak ontstaan zijn ondermeer "fluitende" leds. Desgevraagd vermeldde men ook bij JMB dat het mogelijk zou kunnen zijn maar men kan geen uitsluitsel geven over de al of niet negatieve werking op de leds.
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan