Lange wormen in garnalenbakje


D@nny H

Well-known member
Lid geworden
20 februari 2016
Berichten
706
Locatie
Hoofddorp
Website
www.instagram.com
Na een grondige bodem reinigen rondom het voedergebied zag ik in het afvalwater heel veel wormen van ongeveer 3 a 4 cm lang en erg dun.
Het aquarium draait nu 5 maanden ongeveer.
wat is dit?

 
Laatst bewerkt:
Dacht dat het Nematoden waren maar die zijn dus veel kleiner en sommige van de vele soorten blijken achteraf ook schadelijker te kunnen zijn dan ik dacht.
Wat het dus wel precies is weet ik niet maar zie ze ook vaak in de bakjes,toevallig nu ook in 1 van de stelling.
Heb er nog nooit problemen van of mee gehad en verdwijnen vanzelf ook weer na verloop van tijd.
 
Dacht aan opstartwormen maar deze zijn te groot naar mijn idee. Wat het zijn durf ik ook niet te zeggen maar ik denk niet dat ze kwaad kunnen en ik zou zuinig voeren.

Hoe je ze krijgt is ook nog een vraag voor mij.
 
Gooi een stukje rauwe vis in die emmer en kijk of ze er aan gaan eten. Hoe sneu het ook klinkt.. je kunt er ook een "afval" gup bij laten zwemmen voor een dag. Als daar niks mee gebeurd dan zou je meestal safe moeten zitten.
Het lijkt me dat uiteindelijk deze dieren niet gaan overleven als in "voortplanten" Het moet wel heel gek lopen als je bak 100% in orde is en je daarnaast dan een wormen plaag krijgt. Dat zou een unieke combi zijn.

Volgens mij zijn in zoet wormen een stuk minder belangrijk dan bij zout.. dus verwijderen kan altijd. Spa flesje met hun favoriete voedsel waarschijnlijk snacht in je bak leggen en dan zwemmen ze er wel in.
 
Als ik de wormen door midden knip gaan de 2 halve wormen ieder hun eigen weg....

Nu fubenol er in gedaan ff kijken of ik ze daar mee weg krijg.
 
Ja dat je er dan 2 hebt is een eigenschap die wormen nu eenmaal hebben vaak.

Volgens mij zijn in zoet wormen een stuk minder belangrijk dan bij zout.. dus verwijderen kan altijd. Spa flesje met hun favoriete voedsel waarschijnlijk snacht in je bak leggen en dan zwemmen ze er wel in.

Nou dat was met de borstelworm hier geen succes.
 

Terug
Bovenaan