Lange roodbruine worm


M

Muzrub

Guest
Ik vis zojuist deze wormachtige uit mijn aquarium. Toen ik hem spotte stak hij net z'n lichaam uit de bodem en begon een plant op te kruipen.

vpxWeVwWr8cMGG35qgnDu1oJfhqL7zZc.jpeg


Hij is volledig uitgestrekt zo'n 7 � 8cm lang en ongeveer 3 � 4 mm breed. Het lichaam is volledig glad, geen pootjes of haakjes. Wat is dit precies? En moet ik naast het er uit vissen nog andere maatregelen nemen?

Ik ga het sowieso goed in de gaten houden of ik er nog meer zie.

----

Edit: Ik denk zelf aan de Lumbriculus Variegatus, het gedrag lijkt erg op wat er beschreven wordt op wikipedia. Wat denken jullie?
 
Als het echt een regenworm is zou ik me wel dom voelen :p
Had er nog niet aan gedacht, wist ook niet dat die onder water konden overleven.
Ik wacht nog even wat meer reacties af, maar het lijkt me niet direct reden tot zorgen dus?
 
Wanneer heb je er voor het laatst nieuwe plantjes in gezet? Ik voer regenwormen aan m'n klauwkikkers en soms vind ik er 1 terug die ze niet opgegeten hebben. Ze kunnen zeker 24 uur onder water overleven, maar veel langer houden ze het niet uit.
 
De laatste planten die er in zijn gegaan zijn de drijfplanten, dat is meer dan een week geleden geweest. Als er een worm tussen de drijfplanten had gezeten had ik die ook wel gezien lijkt me. Daarvoor is het meer dan twee weken geleden dat er planten in zijn gegaan.
 
sedimentbewonende zoetwaterworm.
Zijn wel langer,en dunner.
Zo ik zie.

Zijn NIET schadelijk, mar goed juist.
Leeft in de bodem als slibworm.
 

Terug
Bovenaan