lampen aan met tussenpoos


R

Rudolf IV

Guest
Beste aquarianen,

Aangezien ik morgen mn eerste visjes wil halen, hier nog een vraagje: ik wil mn verlichting aan van 7.30-8.00 en van 12.00-21.30. kan dat, of raken vissen in de war van een tussenpoos?

mvg,
Rudolf
 
Het gebeurd wel meer dat men tussentijds het licht wijzigt. Maar waarom s'ochtends dat halve uur?
 
zie het nut van dat half uur ook niet echt in?
 
Vast om voor het naar school gaan ff naar de vissen te kijken! ;)

De vissen kunnen daar best van schrikken maar voor de eventuele planten is het ook niet ideaal,heb je veel planten in de bak?
 
't is redelijk dicht beplant, ja

het probleem is een beetje dat ik ze dan 's ochtends voer geef, omdat ik om 11/12 uur vrijwel nooit thuis ben
ik kan ook dat half uurtje niet doen, maar dan krijgen ze pas hun ontbijt als het al een paar uur licht is, dat lijkt me ook niet ideaal:(
 
Pas ontbijt als het al een paar uur licht is niet ideaal... hoe kom je daar bij?
Maakt je vissen op zich echt geen snars uit wanneer ze eten krijgen hoor,als ze maar eten krijgen! ;)
 
ok, thx
 
Ik zou ze lekker later voeren en dus ook later het licht aandoen hoor. In de natuur eten ze ook niet op vaste tijden denk ik;)
 
ok, ik heb de lamp nu op 11.00-21.30 staan
 
Mijn lampen gaan om 7:30 aan, en om 8:30 uit, en dan weer om 15:00 aan tot 21:30.
Ik heb dit gedaan, omdat ik tussen 8:30 en 15:00 op school zit, en ik anders de lamp om 8:00 uit moest doen, en dan kan ik niet meer genieten van de vissen.:daisy:
Ik merk niks aan het gedrag van de vissen.
 
Mijn lampen gaan om 7:30 aan, en om 8:30 uit, en dan weer om 15:00 aan tot 21:30.
Ik heb dit gedaan, omdat ik tussen 8:30 en 15:00 op school zit, en ik anders de lamp om 8:00 uit moest doen, en dan kan ik niet meer genieten van de vissen.:daisy:
Ik merk niks aan het gedrag van de vissen.
Misschien houden ze protest manifestaties net als jij op school zit...


:D:D:D
 
Misschien houden ze protest manifestaties net als jij op school zit...


:D:D:D
Als ze geen vergunning hebben aangevraagt(die ik ze alleen kan geven) stuur ik gewoon de politie erop af!:D:D;)
 

Terug
Bovenaan