Labidochromis Caeruleus vechten of paren?


J

Julian D

Guest
Hallo forumleden,

Sinds vandaag hebben 2 L. Caeruleus 'yellow' van mij met elkaar aan de stok. Tenminste ik denk dat het vechten is, of is het toch paren? (zie video's)

Filmpje 1:

View My Video

Filmpje 2 (sorry voor de zingende vriendin ;) :

View My Video

Hoe kan je zorgen dat ze (niet perse deze, maar de groep) paren of is er niks wat je kan doen en is het afwachten?
 
Nee hoor, deze L. caeruleus vinden elkaar gewoon lief en zijn eitjes aan het afzetten.

Niks aan doen, en afwachten. Als je goed oplet zal je zien dat binnenkort de dame haar bekje vol heeft met eitjes, en straks heb je jongen :D
 
oh, was er echt van overtuigd dat ze ruzie hadden. Want is het 'paringsritueel' niet veel subtieler?
 
ook als ze achter elkaar rondjes om elkaar draaien? want het is niet happen dan omdraaien dan weer happen en weer omdraaien. Het is non-stop cirkeltjes doen:p

Heb voer erin gedaan vandaag en iedereen was aan het eten, als het vrouwtje eitjes in der mond heeft zal ze niet eten toch?
 
Het ziet er naar uit dat ze vechten omdat ze snel om elkaar heen draaien.
Het lijken wel 2 mannetjes.
Ik zou je aanraden om je stenen te herschikken zodat er echte schuilplaatsen komen.

Zelf ben ik erg te vreden over decostenen.
Ze wegen vrijwel niets.
Met een beetje alg erop zien ze er prachtig uit.
Je kan ze makkelijk verplaatsen en zo ontstaat er onder de vissen een beetje verwarring en dus een nieuw rangorde.
Er zitten veel gaten in en dus veel schuilplaatsen.
 

Terug
Bovenaan