L236 en Bolivian Ram


Zanna

Well-known member
Lid geworden
30 april 2020
Berichten
392
Hoi hoi.

ik begin binnenkort een 1,50 aquarium op te starten Naast het kleine aquarium.
in de grote zullen een groepMikrogeophagus altispinosus komen en ik zou er graag een L236 bij willen zetten. Zoe dit kunnen? Ivm de naam Eier rovers.

merci! :petjeaf:
5F453496-FB14-4350-A035-A40101C6960B.jpeg
 

Bijlagen

  • 2451D788-9327-4071-8227-8609E30D7A67.jpeg
    2451D788-9327-4071-8227-8609E30D7A67.jpeg
    200.8 KB · Weergaven: 111
Dat is zo'n hardnekkige achterhaalde fabel, dat L-nummers eieren roven, dat doen ze niet
 
Dat is zo'n hardnekkige achterhaalde fabel, dat L-nummers eieren roven, dat doen ze niet

Wat is hier precies een fabel aan?
Mijn Vieja Catazaja houden geen eieren over door de L001 die in de bak zit... en dat zijn pittige visjes wat verdediging betreft.
 
Wat is hier precies een fabel aan?
Mijn Vieja Catazaja houden geen eieren over door de L001 die in de bak zit... en dat zijn pittige visjes wat verdediging betreft.
Hier nog nooit mijn ancistrussen en voorgaande l-nummers kunnen betrappen op eierroof, zelfs de corydoraseitjes laten ze met rust
 
Hier nog nooit mijn ancistrussen en voorgaande l-nummers kunnen betrappen op eierroof, zelfs de corydoraseitjes laten ze met rust

Dus omdat jij ze er nog nooit op hebt betrapt, is het een fabel?

Ga de doorsnee cichliden houder incl L-nummers maar eens vragen hoe die combinatie gaat als er eieren zijn :))
in de avond een steen vol eieren, volgende ochtend alles weg.

Ik ga niet beweren dat elk L-Nummer elke avond alle eieren weg zou roven, maar de kans is zeker aanwezig.
 
Ik wilde niet echt Met opzet gaan kweken op zo. Dus het blijft een lastige keuze!
De L236 die ik nu heb, is nog vrij rustig en verstopt zich overdag veel. Wel zo dat hij/zij alles kan zien en wij hem/haar toch nog een beetje kunnen zien.
 
Dus omdat jij ze er nog nooit op hebt betrapt, is het een fabel?

Ga de doorsnee cichliden houder incl L-nummers maar eens vragen hoe die combinatie gaat als er eieren zijn :))
in de avond een steen vol eieren, volgende ochtend alles weg.

Ik ga niet beweren dat elk L-Nummer elke avond alle eieren weg zou roven, maar de kans is zeker aanwezig.
Hier ook hoor, wil niet zeggen dat ze echt eierrovers zijn maar ze eten ze wel :)
 
Dus omdat jij ze er nog nooit op hebt betrapt, is het een fabel?

Ga de doorsnee cichliden houder incl L-nummers maar eens vragen hoe die combinatie gaat als er eieren zijn :))
in de avond een steen vol eieren, volgende ochtend alles weg.

Ik ga niet beweren dat elk L-Nummer elke avond alle eieren weg zou roven, maar de kans is zeker aanwezig.
Heb nog nooit L-nummerkwekers erover gehoord en ik ken er aardig wat
 
Maar omdat overal op internet staat dat L-nummers eitjes eten, waarom zou je dat dan terugkoppelen? De meeste vissen zullen alles eten wat er in hun bek past en eitjes zijn wel enorm voedzaam.
Net zoals bij Rich zijn bij mij meestal 's morgens de eitjes weg als er L-nummers bij steken en in m'n bakken zonder L-nummers blijven de eitjes wel over ;) Niet gezegd hebbende dat het precies de L-nummers zijn want eerlijk is eerlijk ik ga niet de hele nacht voor de bak zitten om te checken of en wie er eitjes eten :D
 
Ik kan bevestigen dat een groot deel van de omnivore en carnivore Lnummers wel degelijk snachts eieren proberen op te eten als ze het doorhebben. Heb dit bij de Mikrogeophagus ramirezi gehad, M. altispinosa, Farlowella's etc. Wat ik weleens deed was gewoon de steen waarop de eieren zijn gelegd gewoon hoger/zwevend in de bak plaatsen. De ouders kunnen er op deze manier nog bij maar de Lnummers gaan het minder makkelijk kunnen vinden.
 

Terug
Bovenaan