L nummer 183 en Anatoma Helena slak


Niet perse hoor. De een is sterker dan de ander. L183 is over t algemeen een sterke vis. Ik weet niet waar de guppen vandaan komen maar over het algemeen zijn de na-na-na-na-nakweek guppen uit de winkel hartstikke zwak. Kan maar net zijn dat de dode minder weerstand had dan de ander.. het zijn af en toe net mensen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sen
Niet perse hoor. De een is sterker dan de ander. L183 is over t algemeen een sterke vis. Ik weet niet waar de guppen vandaan komen maar over het algemeen zijn de na-na-na-na-nakweek guppen uit de winkel hartstikke zwak. Kan maar net zijn dat de dode minder weerstand had dan de ander.. het zijn af en toe net mensen.
Dacht het ook al. Maar deze keer ga ik zeker voorzichtiger zijn. En zoals je al zei niet alle sponzen tegelijkertijd vervangen :)
 
Dan hoef je alleen een keer in de week die witte watjes te vervangen, en de andere sponzen eens in de paar maand, en nooit allemaal tegelijk! Altijd een paar weken tussenlaten. Als je dit doet, Is de kans klein dat je nog veel nitriet krijgt, tensij jende hele bodem eruit haalt:D;)
Vervang jij wekelijks de witte watten? :eek: ik spoel ze eens uit onder hard stromende kraan wanneer de stroming weer minder wordt, dan zien ze terug mooi wit en dan is het ook opgelost ;p. De zwarte, groene en blauwe duurt maanden om te vervangen, hoogstens eens uitspoelen om de maand en half
 
Vervang jij wekelijks de witte watten? :eek: ik spoel ze eens uit onder hard stromende kraan wanneer de stroming weer minder wordt, dan zien ze terug mooi wit en dan is het ook opgelost ;p. De zwarte, groene en blauwe duurt maanden om te vervangen, hoogstens eens uitspoelen om de maand en half
Ja, maarja, ik gebruik wasemkapfilters van de action, en die zijn goedkoop genoeg, om ze elke dag te vervangen, en ze zijn helemaal bruin na 1 week;)
 
Werkt dat in een juwelfilter evengoed ;p? Ik betaal denk 5 euro voor 4 watten van de "M" size, dus 8 bruikbare watten waarvan ik er eentje om de 3 weken van gebruik
 
Werkt dat in een juwelfilter evengoed ;p? Ik betaal denk 5 euro voor 4 watten van de "M" size, dus 8 bruikbare watten waarvan ik er eentje om de 3 weken van gebruik
Jawel hoor:D

Nog steeds duurder uit dan ik, 1 euro in 2 jaar:p

Maar is die dan niet harstikke smerig?;)
 
je kan ook gewoon een pak filterwatten halen in je LFS.. kan je jaaaaaren mee toe :) gebruik hetzelfde spul om mijn ruiten schoon te maken in het aquarium :)
 
Damn haha die lagen net nog in de korting in de LFS.. mn hele leven is een leugen met die dure juwelbrol :oops:. Heb volgende 2 weken examens dus zal er niet geraken maar daarna ga ik wel even wat non-merk watten halen, weer wat geld gespaard dan :)
 
Inderdaad, soms doet hij crazy zoals je zei en oppeens is het weer klaar. Wil wel weten of dit een normaal gedrag is ofzo...


Is nog een jong, he. speels gedrag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sen
Neen hoor geen probleem. Awel ja morgen ga ik een achterwand plaatsen. En wat betreft over die echte planten ik weet het, ga ik ook wel eens doen maar ik ga me beter moeten informeren over de onderhoud van echte planten. En voor een nieuwe bodem moet mijn aquarium eerst helemaal leeg maken en dan pas kan ik de bodem vervangen en nadien weer vers water in. Maar dan moet ik weer 3 weken wachten omdat het eerst moet indraaien Pfff:stom:


Haal 1/3 bodem eruit. Niet alles tegelijk. oud water erin laten, doe het in gedeeltes.
 
Haal 1/3 bodem eruit. Niet alles tegelijk. oud water erin laten, doe het in gedeeltes.
Als je er een deel uithaalt, kan je toch nooit bijvullen? Tevens zitten er niet zo heel voor bacteriën in de bodem.

Overigens vervang ik de witte filterwatten om de 2 maand, de bacteriesponzen doe ik om de 6 maand eens uitspoelen in aqua water.
 
Of de helft. Tuurlijk kan je aanvullen ,dan met scheiding.

Even een trechter met buis, kan je het zo op zijn plaats laten vallen.
 
Als je er een deel uithaalt, kan je toch nooit bijvullen? Tevens zitten er niet zo heel voor bacteriën in de bodem.

Overigens vervang ik de witte filterwatten om de 2 maand, de bacteriesponzen doe ik om de 6 maand eens uitspoelen in aqua water.
Witte filterwatten om de 2 maand??? Amai, ik moet ze na 2 weken al vervangen want mijn pomp verliest dan veel van kracht. 2 maand is wel heel lang voor witte watjes..
 
Witte filterwatten om de 2 maand??? Amai, ik moet ze na 2 weken al vervangen want mijn pomp verliest dan veel van kracht. 2 maand is wel heel lang voor witte watjes..
Ze zijn dan ook om weg te gooien na 2 maand, en de capaciteit neemt lichtjes af, maar niet om me zorgen over te maken.
 
Gewoon omspoelen ,en terug. als de stroming minder wordt even nazien. rest kan ook vervuilen,he. sponzen.

Heb zelf ook 2 zakken. raakt niet op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Sen

Terug
Bovenaan