Kweken japonica garnaal (Amano)


P

Pje

Guest
Hallo allemaal.

Na het succesvol kweken van vuurtjes, ben ik overgegaan op crystal reds. Dat lukt mij nu ook aardig, en aangezien ik al een 5-tal japonica garnalen heb, lijkt het mij een mooie uitdaging om die te gaan kweken.

Na uren en uren kweekverslagen lezen, denk ik dat ik er klaar voor ben. Mijn plan van aanpak:
-bloemenvaas oid als zoutwaterbak, hier komen de larven in.
-artemia zeef, waar ik een bijna uitgerekende japonica garnaal in zet. Deze zeef houd ik in het aquarium waar de zwangere vrouw nu in zit. (zoiets: 600 × 643 - coralandfishstore.nl ). Op het moment dat het zwangere vrouwtje de eitjes loslaat haal ik haar er uit en houd ik zo een zeefje met eitjes over.

Nu heb ik geen ervaring met zoutwater.
(1) In de bloemenvaas doe ik uiteraard een luchtslangetje. Moet er ook een verwarmingselementje in?
(2)Is het zo simpel als, water in de bloemenvaas, gewenste hoeveelheid zout er bij, en klaar?
Ik lees veel dat het zoutwater moet indraaien. Maar aangezien ik in bijna alle kweekverslagen niks zie van planten oid in het water, snap ik niet zo goed wat er moet indraaien?
(3)Moet er een filter in het zoutwater?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!
 
Leuk plan, wat er in moet draaien in je brakwaterbak (dus niet een 100% zoutwaterbak dan overleven je larfjes ook niet) is dat zich fytoplankton moet ontwikkelen, want dat is wat de larfjes eten.
 
Volgens mij heeft @Bertus dit ooit gedaan, maar het is zeker niet zo simpel als zout in een bloemenvaas doen en klaar.

weet er het fijne niet van maar was nogal een tamelijk lastig klusje...

+ dat de jongen op ten duur weer naar zoet water moeten... maarja wanneer? als je het te vroeg doet gaan ze dood en als je het te laat doet gaan ze ook dood.
 
vraag 3 )wat ik op YouTube heb gezien is dat je geen filter nodig hebt. Je moet verversen met een pipet . door het geheel donker te maken kun je de larven allemaal in een hoek krijgen door middel van een zaklamp (ze worden aangetrokken door licht). als je interesse hebt kan die video wel sturen is wel in het engels
 
Volgens mij heeft @Bertus dit ooit gedaan, maar het is zeker niet zo simpel als zout in een bloemenvaas doen en klaar.

weet er het fijne niet van maar was nogal een tamelijk lastig klusje...

+ dat de jongen op ten duur weer naar zoet water moeten... maarja wanneer? als je het te vroeg doet gaan ze dood en als je het te laat doet gaan ze ook dood.
als ze terug willen naar zoetwater gaan ze door het water "schieten" heen en weer om een uitgang te zoeken
 

Terug
Bovenaan