Kweken betta splendens


Bram1967

Well-known member
Lid geworden
29 december 2018
Berichten
108
Leeftijd
57
Locatie
Arnhem
Ik zag een mooie man betta splendes en kon het niet laten deze samen met 2 vrouwtjes te kopen. De vrouwtjes zaten propvol eitjes en toonde de dwars strepen al bij het tonen van de man. Ik heb mijn nano bakje van 30 liter gebruikt en mijn endlers over geplaatst.
het bakje is goed beplant en na het inleggen van het catappa blad duurde het niet lang voordat er een spontaan feestje ontstond onder het blad, dat er geen R@B nodig is om te dansen bewees dit mooie koppeltje en onder het genot van het dansen werden er regelmatig eitjes genuttigd. hahaha. zonder gekheid nu.
Kan iemand hier een tip geven hoe ik ervoor kan zorgen zo min mogelijk uitval te krijgen bij het grootbrengen van de jongen? dit is mijn valkuil altijd. Ik kreeg er in het verleden niet meer dan 10 a 15 groot. Ik heb infusie maar ben altijd bang dat het water slecht wordt. aangeraden wordt namelijk over 2 weken te starten met voorzichtige waterwissels van 10%. Alle informatie is welkom.
20190105_102709.jpg
 
20190104_134514.jpg
 
Ik dacht dat betta's een schuimnest bouwen, vanochtend zag ik de eitjes rechtstreeks tegen het catappa blad zitten, zie foto. Heeft iemand hier ervaring mee? is dit normaal?
20190106_095530.jpg
 

Terug
Bovenaan