Kweekvoeding voor axolotls


A

Aloy94

Guest
Hallo allen,

over een aantal dagen krijg ik mijn nieuwe aquarium (100x50x50). Als deze volledig ingedraaid is, wil ik er 3 axolotls in zetten :) . Ik wil de axo's klein aanschaffen, 4-5cm max. Nu wil ik, om zelfvoorzienend te blijven, alvast komende week een wormenbak opstarten.

Daarnaast wil ik in het aquarium een handjevol guppen zetten die in eerste instantie (als de axo's nog klein zijn) als aquariumvulling dienen en naarmate de de axo's groeien, ook als voeding (ik ga er van uit dat tegen die tijd de guppen zich al wel voldoende hebben voortgeplant).

Ik wil naast het hoofdaquarium een kleinere bak houden met daarin vuurgarnaaltjes. Als deze zich een- of tweemaal hebben voortgeplant, wil ik een gedeelte daarvan in het hoofdaquarium zetten en de rest houden voor de voortplanting. Ik zet ze expres niet meteen in het hoofdaquarium, omdat ik bang ben dat de guppen de babygarnaaltjes anders op zullen eten.
Voor de garnalen geldt hetzelfde als voor de guppen: in eerste instantie zijn ze voor aquariumvulling (en schoonmaak) en daarna ook als voedsel.

Nu ben ik alleen bang dat de axo's te snel zullen proberen een gup of garnaal te pakken (als ze bijv. 8-10cm zijn), waardoor er mogelijk verstikkingsgevaar optreedt. Moet ik me hier zorgen over maken en de guppen en garnalen pas toevoegen als de axo's groot genoeg zijn (12-15cm), of is dit niet nodig?

Graag verneem ik jullie mening, aangezien dit mijn eerste aquarium wordt en ik op dat gebied dus nog een beginner ben :).


Aloy
 
Hoi

Je kan beter eerst de axolotls gaan halen
En als ze zijn uit gegroeid meestal is dat met ongeveer een jaar
Dan kan je er guppen bij zetten
Dit omdat de guppen anders aan de kieuwen kunnen gaan zitten omdat de axolotls nog te klein zijn
Later kan je ze er wel gewoon bij zetten
Garnalen zou ik niet doen omdat garnalen meestal zo weg zijn dat us zonde van je dure garnalen
(Uitzonderingen daar gelaten)
 

Bijlagen

  • EFD450D3-37F5-4C57-BDC8-63107FAB0712.jpeg
    EFD450D3-37F5-4C57-BDC8-63107FAB0712.jpeg
    24.4 KB · Weergaven: 166

Terug
Bovenaan