kweekbak


rowanman

Well-known member
Lid geworden
14 januari 2019
Berichten
130
Leeftijd
21
hallo, ik wil een extra aquarium starten om daarin guppen en garnalen te kweken om die te voeren aan mijn andere aquaria, alleen hoor ik overal dat baby garnalen door bijna elke vis worden opgegeten. ik wil natuurlijk niet dat de garnalen voer worden voor de guppen. welke garnalen kweken het snelste en makkelijkste? kunnen guppen bij garnalen of worden garnalen dan voer? en zijn er vissen die makkelijker kweken dan guppen?
 
Er is een groter risico dat guppen garnalen gaan jagen als je ze er na de guppen bij doet. Ze kunnen dit dan gaan zien als voer. Als ik jou was had ik eerst de vuurgarnalen toegevoegd. Een paar japonica's erbij voor het welzijn van de vuurgarnalen. Voldoende schuilplekken en dan later pas de guppen. Zo zou ik het doen.
 
Er is een groter risico dat guppen garnalen gaan jagen als je ze er na de guppen bij doet. Ze kunnen dit dan gaan zien als voer. Als ik jou was had ik eerst de vuurgarnalen toegevoegd. Een paar japonica's erbij voor het welzijn van de vuurgarnalen. Voldoende schuilplekken en dan later pas de guppen. Zo zou ik het doen.

dat is een goed plan, zoiets heb ik ook eerder gelezen en wil in inderdaad gaan doen. maar waarom vorderen japonica's het welzijn van de vuurgarnalen? die snap ik eigenlijk niet helemaal.
 
dat is een goed plan, zoiets heb ik ook eerder gelezen en wil in inderdaad gaan doen. maar waarom vorderen japonica's het welzijn van de vuurgarnalen? die snap ik eigenlijk niet helemaal.

Ja dat kan ik ook niet wetenschappelijk onderbouwen. Dat is hoe ik het ervaar. Garnalen laten veelal hetzelfde gedrag zien of ze nou groot, klein, blauw of rood zijn. Japonica's zijn nergens bang voor en laten zich veelal wel zien. Als guppen japonica's niet als voer zien zullen ze ook minder geneigd zijn naar de vuurgarnalen te talen. Dit mijn theorie en daar valt heus wel wat tegenin te brengen maar baat het niet schaadt het niet.
 
Japonicagarnalen staan erom bekend dat ze dwerggarnalen molesteren en opeten, guppen doen dat ook overigens
 
ik vraag me af of het niet beter is om levend voer zoals artemia of watervlooien te gaan kweken. Zelf zou ik het zielig vinden om garnalen of jonge Guppen te moeten opvoeren maar goed dat is puur persoonlijk hoor.
 
Japonicagarnalen staan erom bekend dat ze dwerggarnalen molesteren en opeten, guppen doen dat ook overigens

Ik hou ze een jaar of 3 samen, ondervind geen problemen. Heb er neon tetra's bij, geen guppen.
 
ik vraag me af of het niet beter is om levend voer zoals artemia of watervlooien te gaan kweken. Zelf zou ik het zielig vinden om garnalen of jonge Guppen te moeten opvoeren maar goed dat is puur persoonlijk hoor.

Inderdaad persoonlijk John, dan kun je ook medelijden hebben met het voeren van artemia. Het is maar net waar je meer affiniteit mee hebt.
 
ik vraag me af of het niet beter is om levend voer zoals artemia of watervlooien te gaan kweken. Zelf zou ik het zielig vinden om garnalen of jonge Guppen te moeten opvoeren maar goed dat is puur persoonlijk hoor.

nou het moet ook enigszins een leuk aquarium zijn dus dat gaat m niet worden, dat voeren heb ik geen probleem mee.....tis de natuur
 
Inderdaad persoonlijk John, dan kun je ook medelijden hebben met het voeren van artemia. Het is maar net waar je meer affiniteit mee hebt.

hahaha precies
 
Nu wil ik juist een kweekbak maken voor mijn cichliden, hier komen dus vooral jonge visjes in, dat garnalen opgegeten kunnen worden door vissen weet ik wel maar blijven de garnalen wel van mijn net uitgekomen visjes af?
 
Welke cichliden?
Welke garnalen?

Japonicas kunnen wel eitjes stelen
 
Nu wil ik juist een kweekbak maken voor mijn cichliden, hier komen dus vooral jonge visjes in, dat garnalen opgegeten kunnen worden door vissen weet ik wel maar blijven de garnalen wel van mijn net uitgekomen visjes af?
Hier pakten mijn neocaredinagarnalen mijn dwergcorydorasbaby's en babyalgeneters, moet wel zeggen dat ze echt met honderden in de bakken zaten die garnalen, veel moeite moeten doen om die bakken garnalenvrij te krijgen, maar sindsdien hou ik al mijn nakweek in leven
 
Welke cichliden?
Welke garnalen?

Japonicas kunnen wel eitjes stelen

ohja vergeten te zeggen, vuurgarnaaltjes. En eigenlijk verschillende soorten vissen die ik wil gaan kweken
 
ohja vergeten te zeggen, vuurgarnaaltjes. En eigenlijk verschillende soorten vissen die ik wil gaan kweken
Wanneer de cichliden hun nest verdedigen zullen de vuurtjes geen kans maken op het stelen van een eitje.
Ze worden dan zelf voer.
 
Inderdaad,het verdedigen van,,is behoorlijk fanatiek
 
Maar ik heb t dan ook over bijv jonge corrydoras
 

Terug
Bovenaan