Kweek vraagjes Cory panda


Heb hier een hele boel helena's in de bak samen met volwassen, maar sinds kort ook een paar hele jonge, corydoras. Slakken zitten hier veelal in het zandstrand, waar de jongen ook eigenlijk constant te vinden zijn.
 
Verrassing!!!! Mijn 3 leucomelas hebben blijkbaar eieren gelegd :D ik zie opeens deze baby tussen de panda baby's zitten

IMG_20180304_205154.jpg
 
Lijkt wel een kruising tussen de leuco en de panda gezien het zwart bij de staart.

Ja daar heb je gelijk in. De voorkant is leuco en de achterkant is panda. Ik weet dat sommige corydoras soorten kruisen, maar ik ging er niet vanuit dat de panda met de leuco zou kruisen, aangezien ze niet even groot zijn.
 
Ja daar heb je gelijk in. De voorkant is leuco en de achterkant is panda. Ik weet dat sommige corydoras soorten kruisen, maar ik ging er niet vanuit dat de panda met de leuco zou kruisen, aangezien ze niet even groot zijn.

Ze zitten ook niet in de zelfde groep.
De panda zit in de aeneus groep en de leuco zit in een andere groep.

Wie weet veranderen de aftekeningen nog en anders kloppen de groepen gewoon niet :D
Maar het is wel een leukerd hoor!
 
Ik heb mijn boekjes helemaal doorgebladerd en de enige die ik kan vinden die heel erg op de cory van jouw foto lijkt is de surinamensis.
Maar ja, die zou ook niet met de panda kunnen kruizen, theoretisch. En komt in de handel ook weinig voor volgens mij.

Qua tekening en vooral de soort vlekken lijkt het wel. Alleen de rugvin komt niet helemaal overeen.

1.jpg
2.jpg




Ach, als je ze maar mooi vind, dat is het belangrijkste :D
 
Nou Suddenly Susan schijnt geen kruising te zijn, want ik kan hem/haar/het niet meer vinden. Maar de eerste 6 panda's hebben een nieuwe thuis gevonden :D de kweek loopt nu als een trein! Ik doe niet aan kweek stimulatie, ik haal gewoon de eitjes eruit. Ik vind het zo leuk dat kleine grut! Mijn rasboras vinden het ook leuk meer leven in de bak. Ze zijn sinds de baby's wat feller gekleurd. De betta vond het niets die hyperactieve cory's, maar hij ging ze wel zoeken toen ze verhuisd waren.
 

Terug
Bovenaan