Kweek bakken voor killi's


T

ThanklessMoss

Guest
Hallo, ik ben op zoek naar simpele kweek bakken met deksel. Aangezien m'n killivissen (APHYOSEMION AUSTRALE) eieren aan het leggen zijn lijkt het me een goed idee om deze apart op te laten groeien. Het lijkt me ook wel leuk om misschien een paar paartjes apart te zetten, ik ga er dus ongeveer 3 aanschaffen en dan is het wel zo mooi als ze dezelfde grote zijn.

Hoe groot moet de bak ongeveer zijn? Is er een beetje een standaard voor kweek? En waar kan ik een simpele bak met deksel vinden? (vreemd genoeg lastiger dan ik dacht.)

Ik kan eventueel zelf wel een deksel maken, maar dan lijkt het me wel zo handig als er een "lip" bovenop de rand zit.

Graag uw ervaring en tips, Alvast bedankt!
 
Dennerle cubes zijn wel leuke, mooie bakjes maar ik weet niet of deze voldoen als kweekbakjes.

Die bakjes hebben een afdekplaat die op plastieken "houdertjes" wordt gelegd.
Je kan de houdertjes ook apart kopen.

http://nasuta.nl/accessoires/1789-houderset-voor-nano-afdekschijf.html

Je kan ze ook gebruiken op andere bakjes zolang de glasdikte past. En dan kan je altijd zelf een afdekplaatje (laten) maken op maat van je bak.
De hoekjes van dit model zijn wel specifiek voor afgeronde hoeken dus die passen niet op alles...
Vermoedelijk zijn er nog andere fabrikanten die dit (mogelijks in andere maten/modellen) aanbieden maar dan ga je eens moeten zoeken (of wachten op verdere reacties).
 
De kweek van killi's is niet moeilijk en ze stellen weinig eisen. Ik heb zelf een rijtje 2e hands Aqua20's en Aqua40's staan met luchtgedreven sponsfilters. Als je gaat werken met een droge periode heb je nog een bakje van ~1 liter zonder techniek nodig om de eitjes op te gieten wel handig zijn, maar daar gebruik ik een gewoon een klein plastic bakje voor.
 

Terug
Bovenaan