kurk achterwand


I

Inuz

Guest
Net even bij de dierenwinkel geweest.
Hebben ze van die grote kurken platen, van een vierkante meter. Niet duur. Maar ik vond ze iets (te) dik, 2 cm. Wil toch 3 zijden doen, dat neemt toch veel ruimte in een aqua 40.
Zou ik ze ook zelf dunner kunnen maken?
En moet ik dat ook nog behandelen met iets of kan dat zo in het aquarium?
 
Dunner maken lukt denk ik niet Ineke. Het zijn kurkdeeltjes die aan elkaar geplakt / geperst zijn.
Hou overigens rekening met een enorm drijfvermogen van die platen.
Heb ze in mijn Paludarium gehad en zien er wel mooi uit, maar ik weet niet hoe ze zich in een aquarium gedragen.
Je zult ze flink moet kitten denk ik.
 
uiteindelijk zijn ze wel verzadigd toch? zijn inderdaad stukjes aan elkaar vast.
moet ik dat ook behandelen met epoxy oid?
 
Ik ken diverse mensen heel veel spijt hebben dat ze dat ooit gekocht hebben. Na 2 jaar begint het al te rotten en brokkelde het af. Epoxy zou misschien een goed idee zijn.
 
Moet dan wel, alles in de epoxy. Achterkant voorkant, zijkanten anders rot het vanachter de epoxy.
 
Botia zei:
Ik ken diverse mensen heel veel spijt hebben dat ze dat ooit gekocht hebben. Na 2 jaar begint het al te rotten en brokkelde het af. Epoxy zou misschien een goed idee zijn.

Vreemd,zouden die geen uitzondering kunnen zijn? want hier op de vereniging staan er bakken met kurk die al zo'n beetje 20 jaar draaien.
 
toch wel iets om over na te denken dus..
Ben bang dat epoxy ook niet heel erg zal helpen als ik overal gaatjes prik om planten op te spelden.

Edit: maar voor die prijs (13euro) vind ik het wel een idee om te proberen...
Maar vind hem wel te dik. Zat zelf te denken aan afraspen met de kaasschaaf.. :sorry:
 
Als er epoxy op zit, prik je er maar zo geen gaatje in.

Als je dunner wilt, schuurband machine denk ik enige optie.
 
oh dat is ook wat alex. Is te hard dan zeker?
Hmm heb ik niet, wel een klein schuurapparaatje ;)
Whahaha huisvrouw he, denk alleen aan keukengerei :p
 

Terug
Bovenaan