Kunnen dwerggourami’s in een open aquarium?


Chella83

Well-known member
Lid geworden
23 juli 2020
Berichten
55
Leeftijd
41
Goedenavond,

Op advies van een mede lid open ik hier een nieuw topic met de volgende vraag.

Kan ik een koppel of harem dwerg gourami’s houden in een open aquarium met veel drijfplanten? Temperatuur aquarium is 24/25 graden. In de wintermaanden is het ‘snachts 18 graden in huis en overdag 22.

Ik zou graag de trichogaster lalia blauw willen kopen samen met een grote school kleine rustige vissen

Maten aquarium: 90x60x50, netto 160 liter
Huidige bewoners: corydorassen en garnalen
 
Even wat anders en dat is de kans op ziekte met deze visjes. Ik weet dat ze vaak heel snel doodgaan aan het Iridovirus en ik zou niet aan deze visjes beginnen.
Dan kun je beter bv de Honinggourami nemen en daar is de kans op dit virus veel kleiner.
Of dat samengaat met garnalen hangt af van de inrichting want wat in de bek past................................................
 
Mmm dat is zeker iets om bij stil te staan. Dan denk ik toch dat ik er maar vanaf zie.

Wellicht een grote school Kegelvlekbarbelen, stuk of 20
 
Zelf heb ik de R Espei gehad en die kleuren en scholen heel mooi is mijn ervaring. Familie van de Kegelvlek maar iets kleiner.
 
Honinggourami’s heb ik in een open bak met veel drijfplanten. Daar doen ze het goed. Geen vis is er uitgesprongen tot nu toe en geen vis is ziek van het temperatuurverschil geworden (lucht/water).
 
Dat is goed om te horen!
Als er meer positieve verhalen zijn over open aquaria met honing gourami hoor ik dat graag
 

Terug
Bovenaan