Kunnen deze vissen samen?


V

VisstickS

Guest
Door omstandigheden zijn wij in het bezit gekomen van een 3 tal vissen.
Het drietal bestaat uit:
- black molly
- labeo bicolor
- botia almorhea
( een apart gezelschap wat momenteel samen in een aqua zit maar op het punt stond door de wc gespoeld te worden :stop:)



Zelf hebben wij:
- een sluierstaart goudvis
- botia macracanthus ( clown botia)
( ook een apart duo ;-) )
Deze 2 zitten al jaren bij elkaar. De botia is aan 1 oogje blind.

Kan alles bij elkaar in een bakje van 80 cm?

Wij realiseren ons dat dit een apart, geen doorsnee gezelschap is. Als de bak te klein is, komt er binnenkort een grotere maar het gaat er ons nu puur om dat er geen gewonden vallen. Zou het sneu vinden als onze 1 ogige Piet piraat of de sluier de dupe worden van onze (goedbedoelde) reddingsactie....
 
Mits jij de behoefte hebt aan een 2 meter aquarium is het antwoord nee :)

Zonder de extra vissen is de samenstelling alles behalve "goed" te noemen en sowieso is de bak te klein.

sluierstaart = koudwater
rest = (sub)tropisch.

Bak is alleen groot genoeg voor de Molly.

De bicolor gaat de rest van de vissen slopen op dit oppervlak.

Sluierstaart en clownbotia's worden zo 20cm+... dus ja denk dan aan een 2meter aquarium.
Doe je dat niet dan krijg je vergroeide vissen, mits ze dat niet al zijn.

Bicolor en de botia almorhea vanaf 1,20m.

Wellicht niet het antwoord waar je op hoopte, maar ik kan er niks anders van maken.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel voor je reactie.
Ik hoopte op een eerlijk antwoord tegenover de visjes
Ik weet dat de sluier en de clown op zich al een rare combi is. Ze zitten op kamertemperatuur en al zeker een jaartje of 8 samen. Beiden zijn tussen de 15 en 20 cm groot. Een grotere bak voor hun zat al in de planning, vandaar mijn vraag of het andere 3tal erbij zou kunnen zonder dat er gewonden vallen.
Zou het ook problemen geven met de bicolor in een grotere bak? ( iets kleiner dan 2m)
En anders zoeken we gewoon een nieuw baasje voor de andere visjes...ook nog een optie alles beter dan het riool...
 
Sluierstaart tot 25cm groot, en koudwatervis. eiggenlijk geen aquariumvis.

Clownbotia tot 25cm groot, tropische vis die houdt van een warme bak, met flink veel soortgenoten. alleen geschikt voor de grootste aquaria.

vuurstaart tot 18cm groot, in tegenstelling tot wat richD1011 voorsteld zou ik deze niet kleiner houden dan 150cm, en zelfs dan kunnen ze nog behoorlijk pittig zijn. ook dit is een tropisch vis, die houdt van gemiddeld warme temperaturen.

Black molly, tot 9cm groot, kan als enige in een 80cm bakje, heeft echte heel warrm water nodig, en flink wat zout. is een brakwatervis die zelfs in zuiver zeewater gehoduen kan worden.

Botia almorhae, sub tropische tot tropische vis die een beetje qua temperatuur tussen alles inhangt. worden tot 16cm lang, en zijn voor een Botia soort behoorlijk agressief. minimaal 150cm.
 
Iedereen super bedankt voor de reacties!
We gaan een oplossing bedenken voor het 3tal wat we “gered” hebben. Tot nu toe lijken ze het goed te doen met zn drietjes. Wij gaan er iig geen andere vissen voor aanschaffen dus zullen we een ander passend huisje voor ze moeten zoeken
Als ze wel allemaal bij elkaar hadden gepast hadden we een grotere bak aangeschaft maar helaas....
Nogmaals dank!
 

Terug
Bovenaan