Kunnen deze vissen bij elkaarin een 60x30x30 Bak


M

Michaela

Guest
Ik heb vuurgarnalen en Colisa Chuna gold (3 stuks) nu was ik op zoek naar nog iets erbij..

Ik vind de Chinese danio goud wel een leuk visje en wou er daarvan 5 a 6 erbij in doen.. Zou dit kunnen?
 
Chinese danio's zijn nogal druk en dat stellen de chuna's niet zo op prijs
Je hebt nog wel ruimte voor een schooltje, dus je kunt wel kijken voor een schooltje rustige vissen. Denk dan bijvoorbeeld aan Hyphessobrycon amandae of Boraras brigittae.
 
Trigonostigma hengeli, of de Trigonostigma espei is ook een leuk scholenvisje. Ik heb hem ook, en ik ben ook van plan een honinggourami te halen!:D Volgens mij kunnen die twee wel bij elkaar.
Kijk hier anders even
 
Beide bedankt voor jullie antwoord! Ik vind dan eigenlijk de Hyphessobrycon amandae het mooist qua kleur en het meest lijkend op wat ik in eerste instantie wou.
 
Chuna's wensen drijfplanten hou daar rekening mee.

Amandae's worden alleen mooi van kleur bij een donkere bodem, en donkere zijwanden en achterwand en veel drijf en gewone planten.
 
Chuna's wensen drijfplanten hou daar rekening mee.

Amandae's worden alleen mooi van kleur bij een donkere bodem, en donkere zijwanden en achterwand en veel drijf en gewone planten.

Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Ik heb ze hier op een lichte bodem zitten en de zijwanden zijn gewoon open. Ook niet super veel drijfplanten, wel aardig wat andere planten. En de amandae's zijn toch behoorlijk donker oranje. Maar misschien dat ik dan toevallig een goede lijn te pakken heb.
 
Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens. Ik heb ze hier op een lichte bodem zitten en de zijwanden zijn gewoon open. Ook niet super veel drijfplanten, wel aardig wat andere planten. En de amandae's zijn toch behoorlijk donker oranje. Maar misschien dat ik dan toevallig een goede lijn te pakken heb.
Je hebt verschillende stammen in omloop. Hele donker oranje en bleek oranje/bruine exemplaren (zie je het vaakst). Die donker oranje kleuren bijna altijd wel oranje. Maar de bleke broeders die worden nooit zoals de oranje maar met de nodige kunstgrepen valt er nog iets van te maken.

Veel planten zijn sowieso heel belangrijk voor dit visje.
 
Hou er rekening mee dat kleine garnaaltjes zullen worden opgegeten. Veel schuilplaatsen is dan wel aan te raden. Ook hangen garnalen vaak in drijvers.
 
Drijfplanten en een donkere bodem heb ik al evenals veel planten sommige moeten nog wel wat groter worden.. zie fotoalbum

Beste John over welke vissen heb je het ivm dat de garnaaltjes opgegeten zullen worden? Ik heb wel schuilplaatsen maar heb al gezien dat de Colisa Chuna daar ook gewoon in gaan :(
 
Beste John over welke vissen heb je het ivm dat de garnaaltjes opgegeten zullen worden? Ik heb wel schuilplaatsen maar heb al gezien dat de Colisa Chuna daar ook gewoon in gaan :(
Sommige hongingouramis eten babygarnaalfjes;)
Maar met genoeg planten, valt dat wel mee;)
 
Nou dan hoop ik dat ik genoeg garnaaltjes over hou. Heb er op moment 5 of 6 zwanger. Zie de garnalen wel steeds vaker weer voor in de bak :)
 

Terug
Bovenaan