Krullen blaadjes en gaatjes


airmax

Well-known member
Lid geworden
17 februari 2023
Berichten
72
Leeftijd
52
Beste Aquarium liefhebbers,


Ik hem sinds een week of drie de rode planten (zie foto' s) de enen doet het prima de andere krijgt krullende blaadjes de andere gaatjes.

Ik heb de co2 waarde op 6.7 ingesteld en de fosfaat is 0.8 tot 1.2. Doe elke week een waterwissel en voeg ik voeding compleet toe.
Heb tevens een voeding bodem en JBL solar led en rgb er boven hangen. Sinds enkele weken heb wel de licht intensiteit aangepast maar niet
de lichtduur. Alleen heb ik de licht intensiteit en de nieuwe rode planten tegelijk gedaan en geplaatst. Ze hebben dus geen verandering mee gemaakt.

Wie heeft er nog een idee wat het zou kunnen zijn? Of heeft een tip.

Hoor het graag

Groet Igor

IMG_6965.jpg
IMG_6964.jpg
IMG_6963.jpg
IMG_6961.jpg
IMG_6958.jpg
IMG_6955.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_6966.jpg
    IMG_6966.jpg
    264.8 KB · Weergaven: 39
Zou me niet verbazen als de gaatjes vraat zijn want soms doen garnalen dat graag en dan vaak de rode planten.
 
Oke nou daar kan ik wat mee :). Die geef ik bijna nooit echt eten. Ik dacht dat die altijd wel genoeg hadden. Maar begrijp dus van niet.
Heb alg tabletten nog liggen maar die eten de vissen ook..... Dus komkommer oid voeren en kijken og het hersteld?

Nog iemand tips als garnalen voer?

En dat krullen van de andere blaadjes ? Daar nog iets voor ? Toch te weinig voeding ? Of licht intensiteit ?

Hoor het graag

Groet Igor
 
Garnalen eten normaal met de pot mee en daarnaast zijn ze gek op een stukje komkommer of gekookte spinazie. Ook een doperwt lusten ze graag evenals een gekookte sperzieboon.
 
Vraat idd. Hier in garnalenbakkies regelmatig wat courgette en standaard catappa blad. En als die op is gevroten een nieuwe. Wat extra algwafetjes waarderen ze ook heel erg.
 

Terug
Bovenaan