Kromme betta?


Betta's vinden drijfplanten erg fijn en dat mis ik in het filmpje.
 
Met m'n kleine agressieveling gaat het super! Hij heeft een nieuw ochtendritueel: stoer doen naar de rode posthoornslakjes. Dan zet ie zn kieuwen en vinnen uit, heel erg mooi om te zien! Zijn vinnen zijn al een heel stuk terug gegroeid en hij begint nu ook zichtbaar dikker te worden.

Nu zat ik hem gisteren tijdens zijn avondeten te bestuderen en toen zag ik een wit vlekje op zijn oog. Het is spierwit, zit precies in het midden en het beweegt mee als hij zijn oog beweegt. Aan de andere kant heeft hij dit niet.

8047fdae3201f9fda09a0e97c71b29a1.jpg


Helaas kreeg ik de foto kwalitatief niet beter. En hij is ook zo snel :stop:

Kent iemand dit? Is ie misschien blind aan dat oog?
 
Is het alleen een wit vlekje of Is zijn oog ook uitgestulpt?? Het kan een vorm van blind worden zijn. Dan wordt het oog wit, als hij uitstulpt dan heet dat pop- eye, daar is weinig aan te doen volgens mij. :( wat zout en antibacteri�le medicatie zou kunnen werken, alhoewel ik de ervaring heb dat als het oog al uitgestulpt Is, het ook zo blijft.

http://www.bettas4all.nl/viewtopic.php?f=10&t=85
 
Bedankt voor je informatie Jootje!

Ik had niets anders gedaan dan anders, alleen een vers catappablaadje erbij en het is vanzelf weer weggetrokken. Geen idee wat het was, maar gelukkig is het weer weg!
 
Helaas had Jootje toch gelijk denk ik. Misschien was het een soort voorstadium van pop-eye, want sinds gisterenavond heeft hij ineens een opgeblazen oog. Ziet er enorm sneu uit. Hij hing ook alleen nog maar tussen de plantjes, met zijn vinnen bij elkaar geknepen. Helaas moest ik mijn nachtdienst beginnen, dus ik had geen tijd meer om het water te verversen. Heb vanmiddag ongeveer 90% verschoond en eSHa 2000 toegevoegd. Hopelijk wordt ie snel weer beter.. Sinds de verversing zwemt hij wel weer wat meer rond, en knijpt hij niet meer met zijn vinnen, maar zijn hele kopje is aan de pop-eye kant opgezet (schubben staan open). Durf hem geen zoutbad te geven aangezien het maar zo'n dun velletje is. Heb wel een klein snufje zout aan het water toegevoegd en er liggen net een paar dagen nieuwe stukjes catappa blad in. Nu maar hopen dat het goed komt :(
 
Wauw, het is echt ongelofelijk, maar het is weer helemaal weggetrokken en hij ziet nog goed met dat oog ook, want hij pakt zijn voedsel weer heel erg gericht! Zo blij mee! :D
 
Helaas is hij van het weekend overleden..

Toen ik na drie dagen thuis kwam van werk en carnaval, zag ik al meteen dat het niet goed was. De vinrot was zwaar terug en hij wilde niet eten terwijl bloedwormpjes zijn lievelingseten is. Meteen in een zoutbad gedaan, wat verse catappabladeren in zijn bakje gedaan en voor de zekerheid een paar druppeltjes eSHa2000 omdat ik die avond weer weg moest en de volgende dag pas weer thuis zou komen.
Bij thuiskomst de volgende dag lag hij dood op de bodem. Door de staat waarin hij al verkeerde denk ik dat hij kort nadat ik vertrokken ben al overleden is, dus zijn lijden is niet groot meer geweest.

Maar ik ben er wel een beetje kapot van dat ie na alles wat ik vanaf het begin met hem geprobeerd heb om hem weer gezond te krijgen, toch nu echt weg is.


Deze topic gaat dus op offline voor mij ;(
 
Heb jij verder niks aan maar vind het zelf wel bijzonder dat deze vis nog 5 maanden heeft geleefd,had ik niet verwacht om eerlijk te zijn want zag er natuurlijk niet al te best uit.

Sterkte met het verlies,je hebt er iig alles aan gedaan om het beestje een goed leven te geven!
 
Ik ben nieuw dus ik heb het topic even vanaf het begin gelezen. Mooi om te lezen hoe de voortgang ging. Hij heeft in ieder geval een paar maanden goed geleefd en werd verzorgd door iemand die er alles voor over had. Respect en bedankt voor het delen ;)
 
Bedankt voor jullie reacties.


Ik ben inderdaad blij dat ik hem nog een paar mooie maanden heb mogen geven en hem niet al meteen aan zijn lot heb overgelaten in die dierenwinkel.
 

Terug
Bovenaan