Krijg niet genoeg bellen per minuut


Erik Blom

Well-known member
Lid geworden
13 december 2012
Berichten
512
Locatie
Zwammerdam
Beste,

Ik heb een Dennerle Co2 systeem.
Hierbij zitten een magneetklep en een naald ventiel bij, echter is dit in één(magneetklep en ventiel zijn samen 1 apparaat)met een blauw lampje als indicator dat de klep open staat.
Ik heb hem nu voluit staan, maar kom niet verder dan 65 bellen per minuut terwijl ik op het forum weleens gelezen heb over 150 bellen per minuut.
Is er iets mis met de klep of het ventiel of kan ik hem ergens aanpassen?
Ik heb er wel een terugslag klep tussen zitten zodat het water niet in het ventiel kan komen.

Mvg,

Erik
 
Hoi, welk systeem heb je precies van Dennerle?
Heb je hem met 1 of 2 meters?
Staat je werkdruk wel hoog genoeg?
Staat er wel genoeg druk ip je fles?
Heb je geen lek?
 
Ik neem aan dat je het naaldventiel helemaal open hebt en dan slechts 65 bellen krijgt? Ik krijg hier met een druk van 0,8 Bar nog 150 bellen uit de installatie.
Ook een van Dennerle en dan een ouder type die ik tweedehands heb gekocht.

Hoe hoog heb je de werkdruk staan en kun je anders een foto van het geheel plaatsen?
 
Belangrijker nog. Wat voor diffuser gebruik je?

Dennerle ( primus, quantum) werkt alleen met lage druk systemen. Flippers enz.

Bij hogere druk, gaat de bpm drastisch omlaag.
 
Ik heb bij mijn quantum hetzelfde soort probleem. Ik krijg wel meer dan 100 bellen, maar mijn drukregelaar staat dan helemaal 100% open.
Ik dacht altijd dat het met iets anders te maken had maar het blijkt dus aan die drukregelaar zelf te liggen.
Misschien dan toch een keer een andere aanschaffen.
 
Haal de diffuser er eens af en hang de slang gewoon los in de bak. Hoeveel bellen krijg je dan? En kun je dan wel hoger gaan? (hang hem niet te diep.. paar cm onder het water)

In principe zal de druk zich stabiliseren door het hele systeem heen. Dus vanaf je naaldventiel tot aan je diffuser. Je diffuser bepaald dan de maximale druk voor hij iets doorlaat.

Hoe oud is je diffuser, of eigenlijk eerder... hoe nieuw is je diffuser?
 
Ik heb de oplossing al gevonden, ik gebruik trouwens een reactor de 1000 van aquamedic.
Ik heb met een klein schroevendraaiertje het ventiel een halve slag open gedraaid, het ventiel vindt je in de opening waar je slang op zit geklemd.
heb nu 150 bpm en meer.
 

Terug
Bovenaan