Kreeft zonder scharen na vervelling


F

Frederique. 5

Guest
Vanmorgen merkte ik dat men kreeft vervelt was en geen scharen meer heeft. Ik denk nu niet dat een groot probleem is maar hoe komt dit en komt dit nu nog goed?
 
De scharen groeien gelukkig weer aan na verloop van tijd.
Is wel een teken dat er misschien iets niet goed met de waterwaarden is als dit door het verschalen is gekomen.
Zorg wel dat er wat fijner voer voor de kreeft is want grotere stukken kunnen nu natuurlijk niet meer met de scharen kleiner gemaakt worden.

Waren ze toevallig niet al eerder weg of gedeeltelijk beschadigd door een gevecht met een andere kreeft bv?
 
Neje ze waren mooi van kleur en groot er werd vroeger als is gevochten met men andere kreeft maar dat is zeer lang geleden en ze zaten toen nog in een kleinere bak. Dan is dit van slechte waterwaarden? of kan dit door een ziekte?
 
Grote kans dat het de waarden zijn inderdaad speelt iig bij garnalen een grote rol dus zal ook voor kreeften zijn dat is de gh,weet je die toevallig?

Zou misschien ook nog met de voeding te maken kunnen hebben of natuurlijk een combinatie van die twee bv.
 
De gh 8 ze krijgen voeding voor kreeften en diepvriesvoer zoals muggenlarven er zitten ook een paar vissen bij en ze eten dus ook af en toe van het vissenvoer.
 
Dan zou ik het ook niet weten want dat klinkt gewoon prima! ;)
Misschien het verversen,hoeveel en vaak doe je dat?
 
Ik heb nu ververst maar normaal elke week een kwart en elke maand de filter en als ik dit doe ververs ik de helft.
 
Denk dat je niks fout doet.. Zoiets kan eens gebeuren denk ik dan.
 
Kan idd heel goed maar kan ook geen kwaad om anderen eens te informeren voor de zekerheid denk ik dan ;)
 
Ik maak ze gewoon school maar niet onder stromend water werd me gezegd. Maar ik ben al blij dat het geen ziekte is en hij er niet kan van dood gaan.
 

Terug
Bovenaan