Koppelvis?


Jenniiie86

Member
Lid geworden
9 september 2022
Berichten
15
Leeftijd
38
Hallo allemaal,

Ik heb een dennerle tank van 70 liter, 50 x 36 x 39 cm, met hierin flink wat begroeiing. De temp is 23/24 graden. Er zwemmen 6 otocinclussen en wat endler guppen, met een hoop kleintjes. Verder een groep garnalen.

Heel graag zou ik een klein blijvend koppeltje van iets toevoegen, maar wat vind ik lastig. Honinggoerami's zijn leuk maar ik ben bang dat ik te weinig drijfplanten heb. Bengaals vuurtje vind ik ook heel mooi maar zijn de endlers daar niet te druk voor? Wat zouden jullie adviseren?
Ik heb vanuit het verleden positieve ervaringen met apistogramma cacatuides, maar zou graag iets anders willen. Weet ook niet of de tank groot genoeg is voor apistogramma's...

Heel erg bedankt alvast!

Groetjes en fijne zondag,
Jennifer
 

Bijlagen

  • 20240107_125252.jpg
    20240107_125252.jpg
    4.9 MB · Weergaven: 46
killivis misschien?
bijv fundulopnchax gardneri?
Nothobranchius guentheri
Nothobranchius korthausae

LET OP: ik weet niets van jouw waterwaarden, je moet zelf opzoeken of dat gaat.
 
Geen idee welke vissen je erin kan doen, maar wat een mooi aquarium
 
Ik zou iets zoeken voor onderin het aquarium want de bak is niet echt groot en je hebt al drukke Guppen.
 
Wat zou je bijvoorbeeld adviseren voor de bodem? Misschien kan ik de endlers wel ruilen met de Ruby tetra's van m'n andere bak. Die heeft ongeveer dezelfde afmetingen, temp en waterwaarden en zijn natuurlijk stukken rustiger. Even nadenken of dat kan...

Killi's zijn mooi! Bedankt voor de tip. Maar worden die niet maar een jaar oud?
 
Dit is de andere. Genoeg schuilplekken voor de guppenvrouwen ook.
 

Bijlagen

  • 20240107_125339.jpg
    20240107_125339.jpg
    3.2 MB · Weergaven: 23
Er zijn killi's die echte seizoensvissen zijn en niet ouder dan een jaar worden, maar een heel aantal (bijv de fundulopanchax gardneri) worden toch een jaar of 3.
 

Terug
Bovenaan