Kom maar niet van bruin alg af :(


S

Straatklinkerfm

Guest
Me bak draait nu ongeveer een half jaar , en nog steeds te veel van die bruine rommel op de bodem.

Wat heb ik al geprobeerd :

Zonder reflectoren
Licht korter
Licht langer
Andere lampen
Minder voeren

Ik maak gebruik van de ei methode ( maximaal )
ik voeg voldoende co2 toe.

De plantjes groeien gewoon goed.

Nu krijg ik via bertus een aantal zuurstof planten binnen omdat te proberen .

Zie ik nu iets over het hoofd?
Sta op het punt om alles in de container te bonsjoeren.

Alvast bedankt voor de hulp
 
ik had zelfde probleem wat je nu heb ben er met ei methode gestopt en veel zuurstof plantjes erin gedaan en ik heb ook phosvec granulaat van sera in mijn filters gedaan en sindsdien heb ik geen last meer van. door dat ei gedoe had ik een te hoge p04 waarde en nu zit het tussen de 0,5-0,8 en geen bruine shit meer in de aqua ben harstikke blij mee pfffff. ik geef nu enkel easycarbo en plantenvoeding. trouwens was dit een tip van de king (Bertus)
 
Zei ik ook al, Minder die EI. heb je een half ei.
en,inderdaad, fosfaat kan te hoog zijn.
Meten is weten.

Straatsteen. even nog inpakken,en op de bus.

Zet de vieze planten in een bak,met Veel rode posthoornslakken.
Die zijn er dol op.

En, dit is dubbel op,he.
Ik maak gebruik van de ei methode ( maximaal )
ik voeg voldoende co2 toe.
 
betrannnnnn ben blij met je tip serieus pff van p04 5ppm nu 0,6 0,8 :))))
 
@ straatklinkerfm ik heb ook alles hier liggen co2 systeem alles wat je zeg maar kan bedenken en nu gebruik ik geen co2 meer en mijn lichten brand 9 uur per dag van 09.00-13.00 en 17.00-22.00 uur en ik geef enkelt 5ml easycarbo en 5ml plantenvoeding duitse merk zit geen po4 en geen n03 erin en ik heb zo,n 4-5 weken zo gedraait en veel zuurstof plantjes erin gedaan cabomba en waterpest en nu man man alles is top top minimaale alg tot bijna niets. ik zeg het give a try wie weet werkt het ook bij jou
 
Mrg ik begrijp wat je zegt , maar een groot gros van de aquarianen maakt gebruik van ei en co2 en hebben het probleem niet..

dat is wat ik zo raar vind.
 
Nog meer mensen die ei gebruiken met dit probleem ???
 
nou jij heb het wel en ik ook gehad dus ik d8 weet je wat effe wat anders proberen en het is bij mij wel gelukt dus.bruine alg is gewoon te hooge po4 waarde
 
maar dan komt uiteindelijk je planten toch weer het nodige tekort? aangezien profito zover ik weet niet alles ondersteunt wat de plantjes nodig hebben?
 
Ik zeg je probeer het en dan kijk je wat het word ik ben zo van die alg kwijt en ik zie niet dat planten te kort komen integendeel ze groeien gewoon top dat ik zelf om de 2 weken moet snoeien
 

Terug
Bovenaan