kleurschema daglicht


Erik Pereij

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
4 april 2022
Berichten
68
Leeftijd
55
Locatie
Einighausen
Beste Lezer
Heeft iemand een kleurschema daglicht voor me t.b.v. van de oase ledverlichting.
kleuren in procenten aub. Want ik vind de standaard kleuren niet zo optimaal van oase.
Ik heb bijvoorbeeld standaard kleur van oase Aquascape erin staan maar dit vindt ik eigenlijk te blauw en lijkt wel met deze kleuren dat er een waas in het water zit.
Kan mij iemand helpen

mvg Erik Pereij
 
Je vraagt voor een kleurschema voor je ledverlichting in procenten......Dat is vrijwel ondoenlijk.
Kleuren in licht worden weergegeven in GRADEN KELVIN.
Hoe hoger het K-getal hoe WITTER ( BLAUWER) het licht voor onze ogen zal zijn. De enige echte goede leidraad voor de lichtkleur ) K getal)is de natuur.
s, morgens is die laag, tegen 8:00 uur, zo rond de 2500 -4500 K. en dan tegen het middaguur opgelopen naar 8000 -10000 K, dit blijft zo tot 15:00 uur, waarna de intensiteit weer gaat afnemen naar 4500 -2500 K tegen 20:00 uur. Je kan ee uur of 2 erna wel 1 ledlamp laten branden op een K van 2500 -3000 als kijklicht in je bak.

Hoop je zo enige duidelijkheid te verschaffen.
 
Vak wordt 4000-5000K als goed licht aanbevolen. Dan heb je wat gelig licht zeg maar met redelijk wat rood aandeel.
 

Terug
Bovenaan