Kleur vrouwtje P.Saulosi


J

Julian D

Guest
Hallo forumleden,

Mijn vrouw P.Saulosi is sinds ik hem gekocht heb iets aan het verkleuren. Zij heeft een beetje donkere vlekken op het gezicht maar volgens mij is de lichaam zelf ook iets donkerder geworden en was dit eerst meer oranje/geel.

Foto van gezicht:

XAWDu9IOHCUrX2PYGejSqR8k02YZBaiW.jpeg


Foto van totaal: (was moeilijk te maken van dichtbij)

XAWDu9IOHCUrX2PYGejSqR8k02YZBaiW.jpeg


Is dit normaal? of aan wat kan dit liggen? (het is in ieder geval geen mannetje want toen ik haar kocht zat zij in een aparte bak zonder mannetjes)
 
Hoe oud wwat ze toen je der kocht?
 
Uhm leeftijd weet ik niet, maar rond de 6cm
 
Kan een dominant vrouwtje zijn, heeft ze al een keer eitjes gehad?
 
Ik heb er ook een die helemaal verkleurd is maar dan niet blauw en dat ook al bijna
8 maanden na mij idee is dat een dominant vrouwtje. Dat os mij tevens ook verteld door een lid van een ander forum.
 
Nee nog geen eitjes gehad... Bij die van jou wel?
Maar ik heb alleen 1 vrouw en 1 man en verder 8x Labidochromis caeruleus'yellow'

Dus dan kan het geen 'dominant' vrouwtje zijn of wel? als die zich dominant maakt tenopzichte van de yellows

Stress denk ik ook niet omdat er genoeg holletjes zitten om te schuilen voor de man (die alleen af en toe achter haar aan gaat)
 
Jouw man is trouwens veel blauwer dan die van mij (mijne lijkt er paars bij), hoe krijg je hem zo? Of heb je niks speciaals gedaan en moet mijne nog verder kleuren haha



Mijne:

g-fuyMKeNedKyzdJtVeWTpjY1Mpw27Mj.jpeg


g-fuyMKeNedKyzdJtVeWTpjY1Mpw27Mj.jpeg
 
Heb je een foto van je vrouwtje? Bij mij ging het vanzelf. Misschien moet ie nog verder op kleur komen. Wat voer je precies? En hoe vaak. Let wel op soms willen ze andere soorten als gelijk zien, uw het zou wel kunnen. Maar met een foto zie ik iets meer. Het kan ook zijn dat ze gestrest is van het mannetje. Eigenlijk moet je 1 man 2 vrouw hebben. Ik heb dat ook niet maar gaat tot nu toe ook goed hoor. Welke maat is je bak en hoeveel en vaak ververs je? Voeg je zout toe?
 
Ja foto van het vrouwtje is in de openingspost te zien. Zal nog wel proberen nog een close up foto te maken.
Verder: Aquarium is 80x40x40 met een tetratec ex800 filter erop. Ik ververst elke week 20/30% water en voeg geen zout toe, moet dit wel? zo ja wat voor zout en waar te verkrijgen?
 
Is wel aan de krappe kant, maar daar is nu niks aan te doen.zie wel lichte verkleuring maar geen verticale strepen. Let op der eetgedrag. Normaal bedelen ze er om. Ik voed per liter 0,25 gr Keltisch zeezout toe. Is voor Malawi cichlide aan te raden. Tevens voer ik ze als hoofdvoer 36% spirulina vlokken, ik voor ze bij met granulaat wat ik laat wellen in biologische wortelsap en knoflook poeder. Het beste is vers geperst wortel sap :) bij cichlide mag je best 35 % verversen per week, ik ken mensen die zelfs 50% doen.
 
Dat zeezout kan je bij een bio winkel kopen
 
Ps. ik voedt ze spirulina en af en toe komkommer. haha was ik nog vergeten.

Dankjewel voor de tips, zal dat gebruiken!:)
 
Als je nog kan proberen om een duidelijke foto te posten zou dat fijn zijn. En als je nog een keer een mooie man zoekt heb ik er wel 1 of 2 over. Maar dan zou ik er wel een saulosi bak van maken.
 
Zout bijvoegen zou ik *niet* doen. Dat is ouderwets (zelfs voor mij lol) en niet nodig. Al helemaal niet voor de nakweek die we nu hebben, daarvoor is een beetje hard kraanwater top.
 
View My Video

Ik heb er maar een filmpje van gemaakt omdat fotos moeilijk te doen zijn.
 
Julian D zei:
SaskiaZ zei:
Zout bijvoegen zou ik *niet* doen. Dat is ouderwets (zelfs voor mij lol) en niet nodig. Al helemaal niet voor de nakweek die we nu hebben, daarvoor is een beetje hard kraanwater top.

oh kak heb ik net deze gekocht:

https://webshop.ekoplaza.nl/nl/voorraad ... 70778.html

Wel toevoegen? Zo ja, hoeveel dan? denk dat er netto 100L water in zit?

Op je ei doen, niet in je aquarium
 
Ik zou even bij de kweker na vragen wat hij deed. Die van mij adviseerde het wel.
 

Terug
Bovenaan