Kleine witte balletjes in aquarium?


L

Laura8791

Guest
Wij hebben nu sinds een aantal maanden een aquarium met filter en verwarming. Sinds vanochtend zie ik allemaal kleine witte balletjes op het glas zitten. Maar boven het water! Weet iemand wat dit Is? Ik dacht niet aan eitjes want die zitten denk ik gewoon onder water? Is dit dan schimmel of iets anders? Het is heel klein.

20180227_104637.jpg
20180227_104709.jpg
20180227_104637.jpg
 
Sommige slakken leggen de eitjes boven de waterlijn. Als je er tenminste slakken in hebt zitten.
 
Lijken wel bolletjes piepschuim. Alleen zie ik op de eerste foto ook wat op de bladeren liggen dacht ik.
 
Het is geen piepschuim. Het lijkt een beetje slijmerig. Slakken heb ik er niet in zitten dus ik snap niet wat het kan zijn:S
 
Even iets anders, je grasachtige plantje rechtsonderin (Ophiopogon) is helaas geen aquariumplant. Deze kun je het beste eruit halen en vervangen voor een echte aquariumplant.
 
Lijken mij ook (slakken)eitjes, dat je ze nu niet ziet kan, maar gaat mogelijk wel komen.
 
Ik kan het niet verklaren en al helemaal omdat het ook zover ik kan zien wat op de bladeren ligt. Heb je dit al lang en wordt het ook meer of minder?
 
Rechts onderin geen aquariumplantje?! Daar staan er 2 van in. Volgens de dierenspeciaalzaak wel haha. Maar niet dus.

Ik zie deze slijmerige balletjes sinds vanochtend. Het zit helemaal rond om het aquarium aan het glas. Maar alleen boven het water. Onder het water is het glas gewoon schoon
 
Dat is inderdaad geen aquariumplantje. Ik betwijfel of het eitjes zijn want op de derde foto ben ik zo goed als zeker dat het ook op de bladeren ligt en TS geeft aan dat er geen slakken in de bak zitten. Met zoveel eitjes zou je dan denk ik wel een slak moeten kunnen zien.
 
Dat plantje gaat dus weg haha! Ik heb geen slakken dus dan zullen het ook geen slakken eitjes zijn denk ik dan. Het blijft een mysterie! Maar afwachten of het vanzelf weg gaat dan.
 
Misschien is het een soort schimmelachtig iets. Daar moet ik een beetje aan denken, ook omdat ik wat algen zie op je planten.
 
Misschien lukt het om zo n bolletje van dichtbij op de foto te zetten?
 
Ze zijn inderdaad allemaal verschillend. Foto van dichtbij lukt niet. Het lijkt ook alsof ze wat plat zijn. Dus niet echt rond zoals bij eitjes. Ik moest zelf aan schimmel denken, maar ik heb er nog te weinig verstand van. Vandaar dat ik het even zeker wilde weten. Al is het lastig te zien natuurlijk vanaf een foto.
 
Het is geen schimmel want dan zou het pluizig zijn, ik denk dat het schuim is en dat kun je gewoon weghalen met een stuk keukenpapier
 

Terug
Bovenaan