Klein inheems bakje


A

aquaria17

Guest
Omdat ik inheemse bakjes erg leuk vind, wil ik dat zelf ook een proberen. Nu heb ik nog een 60 liter bakje staan, deze wil ik graag gaan gebruiken. Ik weet dat de temperatuur een probleem kan zijn, en ook de ruimte. Veel soorten groeien snel uit een 60cm bak. Ik wil de bak dan ook alleen in de winter gaan gebruiken. Weinig risico op te hoge temperatuur, en in het voorjaar laat ik de vissen weer vrij. Ik woon aan een grote sloot, waar de jonge visjes allemaal aan de steiger zwemmen. Hier wil ik een paar van uitvangen en in de bak doen, zien opgroeien en weer vrij laten in dezelfde sloot.

Mijn vraag is nu, is dit een beetje realistisch? Moet er ook lamp boven of is indirect zonlicht voldoende? En is een filter noodzakelijk, of is 1x per week de helft van het water verversen ook voldoende?
 
Bedankt voor de tip! Heb het even doorgelezen, en het is dus goed mogelijk. Ik zal maar eens met wat voorbereidingen beginnen.
 
Het bakje staat. Er zitten nu alleen nog maar 2 soorten snelgroeiers in (geen idee welke, de sloot zit er vol mee. Lijkt op cabomba). Meteen 10 jonge voorntjes gevangen met schepnetje en 3 slakken. Zo kunnen ze meteen langzaam wennen aan de stijgende temperatuur. Ben heel erg benieuwd!
 

Terug
Bovenaan