Kit


Aquariumkit, zodat er geen gevaarlijke stoffen in de bak komen. Ik heb die van mij altijd gewoon bij Pets Place vandaan, deze
 
Dat is wel heel erg duur. Als je een grotere bak hebt kost dat een kapitaal. Voor niet veel meer of zelfs goedkoper heb je 300-400 ml.
Ik kan me zo niet meer herinneren welk merk ik heb gekocht helaas.
 
Voor een klein achterwandje werkt een tube Juwel conexo wel zo fijn, indien het grotere oppervlaken betreft kan je beter gaan voor:

otto seal s28 Klik
Den brave Aqua silicone Klik

zelf heb ik Otto seal gebruikt, let erop dat deze kit flinke geur walmen afgeeft tijdens het kitten en je daar ontoepasselijk van kan worden als je daar met je snuit in hangt. er dus niet direct boven gaan hangen en het liefst buiten of in een goed geventileerde ruimte.
ook goed laten uitharden, niet 24uur maar echt een paar dagen tot een week.
 
Aanvulling op mijn bovenstaande post ( Ook ik : Siliconenkit Zwaluw / Den Braven 310 ml )

Onderstaande aankoop gedaan bij aquariumzaak

Zwaluw Aqua-Silicone is een azijnzuurhoudende siliconenkit die onder invloed van de luchtvochtigheid uithardt tot een duurzaam elastisch rubber.
 
Ja en je moet zuurvrije kit hebben voor aquaria
Nee. De meeste aquariumkitten zijn op basis van azijnzuur, wat de sterke geur veroorzaakt. Aqua-Silicone is speciaal voor aquaria gemaakt, dus als azijnzuur giftig was zouden ze het niet gebruiken.
Ik heb even mijn kit gecheckt en zowel Soudal silirub AQ als bison glas zijn op basis van azijnzuur.
 
Dat azijn luchtje ben je zo kwijt . Een tijdje water in je lege bak en na 1 waterwissel ben je er vanaf
 
Ja dat kan je ook gebruiken, ook daarvoor geld: minimaal 3 dagen laten drogen en de bak een keer spoelen
 
Kan ik met die glas kit ook bijvoorbeeld, vijferfolie op een piepschuim plaat vastkitten en die als ondergrond gebruiken?
 
Geen idee, tempex kan soms reageren met lijm of kit, dan smelt het.
 
Nee. De meeste aquariumkitten zijn op basis van azijnzuur, wat de sterke geur veroorzaakt. Aqua-Silicone is speciaal voor aquaria gemaakt, dus als azijnzuur giftig was zouden ze het niet gebruiken.
Ik heb even mijn kit gecheckt en zowel Soudal silirub AQ als bison glas zijn op basis van azijnzuur.

En iemand ervaring met siliconenkit van de action?
 
Ik gebruik al jaren die Zwaluw aquarium kit van Den Brave en werkt prima en is mijn inziens ook helemaal niet duur. 7 euro voor 310ml o.i.d? Ik doe best een tijd met een hele tube! Geen ervaring met Action spul, voor het prijsverschil waag ik die gok niet.
 

Terug
Bovenaan