Kit giftig voor vissen?


T

TechVis

Guest
Goedemiddag,

Ik ben bezig met een project waarbij ik zelf een aquarium moet kitten. Nu heb ik een bepaalde siliconenkit van OK, maar ik weet niet zo goed of deze giftig is voor vissen of niet. Op de site van Karwei staat bij deze kit dat deze geschikt is voor het kitten van aquaria, maar op de verpakking zelf staat dit niet. Heeft iemand ervaring met deze kit en weet iemand of deze geschikt is voor aquaria?
Ik hoor het graag!
IMG_8828.JPG
 

Bijlagen

  • siliconenkit.docx
    2.4 MB · Weergaven: 359
Nee.Als je er voegen mee kunt doen. zit er anti-schimmel in.


Je moet Bison Glas, hebben. Die is wel geschikt voor aquaria.
bison glas.png


staat onder op. de tube.

Kost 9,00 euro. Bouwmarkt.
 
zou ook zeggen dat het niet verstandig is.

Bison glaskit

Ottoseal S28
 
Dat is inderdaad degene die ik zocht, maar die hadden ze niet meer bij de Karwei of een andere bouwmarkt. Zijn die uit productie gehaald ofzo?
 
@Bertus Dat klopt, die kit heb ik. Maar op de kit zelf staat dat niet, en hij is wel schimmelwerend. Vandaar dat ik me afvroeg of deze kit wel goed was
 
Dan is hij niet goed, helaas.
 
Mijn advies. Haal de kit niet bij de bouwmarkt maar rechtstreeks bij de producent. Is nog goedkoper ook (ok er komen nog verzendkosten bij). Maar je weet dan zo goed als zeker dat de kit niet over de datum is. Ik heb meerdere keren bij de lokale karwei naar die bison glaskit gekeken maar toen ik naar de houdbaarheidsdatum keek werd ik niet vrolijk. Karwei verkoopt die kit gewoon te weinig.
 
Wat? heb je dan ook in de tube geknepen? Hard of zacht.

Zolang hij niet gebruikt is, is hij goed.
Haal ze daar altijd(gamma).
Rechtstreeks bij der producent is Bison.
Nou, die geeft jou geen tube.
 
Ik heb ooit lang geleden een tube gekocht, maar die nooit gebruikt. Die heb ik per toeval net weer gevonden, en die is speciaal voor aquaria! Helemaal top dus. Ik ben trouwens bezig met een (naar mijn idee) behoorlijk gaaf project; een aquarium in een oude PC monitor bouwen. Ik ben al een eindje op weg, maar zal vanavond even wat foto's plaatsen. Topic daarvoor is al in het foto-album gestart!
 
Ja, heb zoiets al meer gezien. \Best geinig.
Voor die dunne naadjes zou je het kunnen proberen.
 
Mijn advies. Haal de kit niet bij de bouwmarkt maar rechtstreeks bij de producent. Is nog goedkoper ook (ok er komen nog verzendkosten bij). Maar je weet dan zo goed als zeker dat de kit niet over de datum is. Ik heb meerdere keren bij de lokale karwei naar die bison glaskit gekeken maar toen ik naar de houdbaarheidsdatum keek werd ik niet vrolijk. Karwei verkoopt die kit gewoon te weinig.

Helemaal mee eens . En je moet weten hoe je de produktiedatum moet lezen . Daarvoor bel je eerst de fabrikant , dan kan je de cijfercode ontcijferen .
Heb er ook al meermaals op gewezen dat sommige kokers kit gewoon er al 4 tot 6 jaar liggen !
En die gaan als ik weer buiten ben terug vrolijk terug het schap in (kwam ik de volgende keer achter)
 

Terug
Bovenaan