Killivissen bij pareldanio’s? En ringbandsnoekjes?


S

Spartabart

Guest
Dag allen,

In mijn ingedraaide Juwel Vision 260, afmeting 121x46x64 cm, komen zondag 30 pareldanio’s (ook wel rasbora galaxy genaamd). Kan daar een killivissoort bij en zo ja hoeveel en welke? En is dat ook nog eens te combineren met ringbandsnoekjes? Liefst killis die hoger zwemmen zodat op de bodem nog corydoras kunnen.

Dank en groet,

Bart
 
Een Ringbandsnoekje is ook een Killi. Ik heb de Dageti in de meterbak en die zwemt eigenlijk voor 90% aan het oppervlak.
 
De kaap lopez is ook een zeer mooie killi vis.
 
Dank voor de reacties! Ik zal bij het killionderdeel vragen over de kaap lopez (doe vind ik het mooist van de genoemde soorten) stellen.
 
Ik heb zelf de aphyosemion striatum, vind zelf een hele mooie killi maar minder makkelijk te krijgen in een LFS is mijn ervaring.
Als je de mogelijkheid hebt om killi's op te kweken dan is er via aquabid oneindig veel keus aan verschillende soorten killi's
 
Pareldanios zijn erg klein. Cape Lopez (en vermoedelijk ook de striatum?) zijn een groot risico. Ik heb ze grotere (3-4 cm) zweefgarnalen zien eten.
Met dagetis heb ik geen ervaring. Ringbandsnoekjes moet kunnen. Zelf ben ik daarmee gestopt in mijn 80cm omdat ik ze tegen die bakmaat weg vond vallen, maar voor de danios is dat natuurlijk wel fijn.
 
Pareldanios zijn erg klein. Cape Lopez (en vermoedelijk ook de striatum?)

Ben ik eigenlijk wel mee eens, ik zou zelf niet zo snel de striatum bij mijn galaxy's zetten
 
Dank. De dageti zou wel kunnen dus? Geen andere killisoort gelijkend op de Kaap Lopes.
 
Dank. De dageti zou wel kunnen dus? Geen andere killisoort gelijkend op de Kaap Lopes.
Dagetis hebben de naam vrij onverdraagzaam te zijn, maar ik heb er geen ervaring mee.

Kaap Lopez (Aphyosemion australe) soorten (Aphyosemion / Fundulopanchax) kunnen alleen als het veel kleinere zijn. Die kleinere soorten zijn niet in de reguliere handel te krijgen en zou je zelf moeten kweken met eitjes die je via aquabid zou kunnen kopen.
 
Dagetis hebben de naam vrij onverdraagzaam te zijn, maar ik heb er geen ervaring mee.


Ik heb de Dageti in de meterbak bij Espei s en die laten ze met rust en het trio is alleen onderling erg actief maar hoe ze tegenover kleinere visjes zullen zijn durf ik niet te zeggen.
 

Terug
Bovenaan