Killivis Witte stip of niet


Y

Yippeekiyay

Guest
Hoi allemaal.

deze vis net gekocht. in de winkel zag ik niks geks en zwom vrolijk rond.
in het licht van mijn eigen aquarium zag ik 3 hele kleine witte puntjes op de staartvin en onderkant vin.
ik wil geen risico nemen en heb de vis even apart gezet in een 12 L bakje die ik nog had staan met een verwarming en pompje erin.

op de foto niet heel duidelijk te zien maar kan iemand vertellen of dit stip is of niet.
Morgen even maar terug naar de winkel ermee.

Het is een killi vis vrouwtje


de rest van mn stuff
150L bak
Eheim4+
Co2set

3regenboogzalm
6platy
11 tetra
2honing goerami
1zwaardrager

PH7.2
KH4
geen no2 meetbaar

vis zat er ong. 30min pas in

20180619_190801.jpg
 
Even aanzien wat het gaat worden. Door stress verhuizing kan er van alles naar boven komen maar kan het ook weer verdwijnen. Als stip is zal het in een paar dagen duidelijk worden dan zie je meer witte puntjes verschijnen. Laat je niet aanpraten door LFS meteen medicatie in aquarium te doen. Eerst rustig afwachten. even aquarium ook in de gaten houden. Ik zie wel de stipjes die je bedoel maar kan niet bepalen qua grote vis en stippen. Stip is alsof het hele kleine fijne zoutkorreltjes zijn. De stipjes op de vis lijken wat groot maar kan ook zo wezen dat het visje zo klein is. Watertje vaak verversen als stip is hevel je een hoop baby stip af wat niet op de vis kan zitten.
 
Ja de foto is niet echt heel duidelijk. Komt ook door al die grijs/zilver/wit tintjes. ik zie wel een stipje op rug vin hoekje maar kan ook net een stukje wit grint zijn en op staart onderaan zit ook wit stipje. Zit in iedere geval niet onder met overduidelijke stip. Als het stip is zit er morgen al veel meer dan is duidelijker. Zit veilig in een mooi bakje. Ik zou hem gewoon even erin laten om te kijken wat er gebeurd. Nieuwe vis toevoegen altijd risico aan. Zo mooi preventief mocht het toch iets wezen.
 
klopt staart onderin is inderdaad zo'n stipje. Ik houd haar vannacht lekker in dr eigen bakje. Als ze morgen meer stippen heeft is het wel duidelijker inderdaad en ga ik ermee terug.
 
Persoonlijk zie ik hier geen stip in en vraag me echt af over welke "plekjes" jullie het dan hebben :S:sorry:

want volgens mij is het wit wat jullie zien de achterliggende grind die door de tamelijk doorzichtige vinnen heen komt.
 
vanaf de foto gezien links onder op de staartvin zie je een stipje
 
Ja ik heb m nu in het vizier.

kan beginnende stip zijn inderdaad.. zou het even aankijken.
 
En dan moet ik elke 5 jaar mijn ogen laten keuren voor me rijbewijs :cool:

Bij de buikvin links onderaan bij buikrand zie ik ook nog iets maar wat het is weet ik ook niet. Als dat visje in 12 liter zit is het denk ook een soort van mini visje. Pelletvoer voor mijne dus de verhouding is voor mij erg moeilijk te bepalen. Zo op foto is het een reusachtig visje.
 
Tja, ik zie er nog niks in hoor behalve dan een iriserend plekje die de vis wel meer heeft:sorry:
 
Ik zie wel wat jij bedoelt maar of het stip is?

Hoe is het vandaag met het visje?
 
Ben ook benieuw. Afhankelijk tempratuur bij 28 graden stip cyclus 3 tot 7 dagen. Je zou je tempratuur langzaam wat kunnen verhogen en 5 gram zout per liter in het water kunnen doen voor 24 tot 48 uur. Wel even zelf checken of visje tegen zout kan, dat weet ik niet. Max tempratuur van visje weet ik ook niet, even checken. Als het echt stip is dat je zie dat het vermenigvuldigd terug brengen of behandelen met meds.
 
Als je hem net hebt kun je ook ermee terug gaan en een nieuwe vragen al ben ik bang dat je dit weer zal kunnen gaan zien want ik zie bij het inzoomen welke puntje je bedoeld maar blijf erbij dat dit net als de andere stukjes "verkleuring" in de vinnen is. Ik zou me er zelf niet druk om maken moet ik zeggen.
Maar wie weet ben je geruster als ze de vis zouden willen omruilen dus dan zou ik dat overleggen.
 
Het lijkt nog niet op witte stip maar wordt .het de komende dagen een grotere en meer stippen dan is verhoogd temperatuur en een flesje Yakult voldoende.
Yakult is een melkzuur die de huis reinigt.
Laat a.u.b. de medicijnen van de LFS achterwege.
Het wordt daar alleen maar een dure chemische behandeling die je ook nog moet uit gaan filteren met zwarte aktieve kool.
Succes ermee.
 
Mensen yakult? Nog niet van gehoord. Dood dit de stip dan? Vis zit in quarantaine dus makkelijk te behandelen als het nodig is. Laten we hopen dat het niets is of kleine trigger door verhuizing. Als het wel wat is zwemmen er volgens mij nog wat collega s in aquarium die bij hem hebben gezeten.
 
Ben erg benieuwd naar de yakult. Hier zouden bepaalde bacterieen en zuren inzitten die helpen bij maag en darm huishouding, maar wat doet dit dan op extreme parasieten. Hoe pas je dit dan toe in het water of in voer.
 
Ik vraag me af of er geen stoffen in de Yakult zitten die slecht kunnen zijn voor de bak?
 
Ik zou de behandeling met Yakult ook wel graag onderbouwd willen zien.
 
vis teruggebracht. word in de winkel in de gaten gehouden en heb een nieuwe gehad die het niet heeft voor de zekerheid.
 

Terug
Bovenaan