Killi in gezelschap aquarium


W

Wowtur

Guest
Hoi,

Ik heb het een en ander opgezocht over Killi vissen en ik kom vooral tegen dat ze in speciaal aquaria worden gehouden, omdat ze vaak eenjarig zijn. Zijn er ook soorten welke geschikt zijn voor een gezelschapsbak met temp 22 en veel planten?

Ik hoor graag van jullie.
 
De soorten die verkocht worden in de handel zijn in het algemeen niet eenjarig (bijv. Epiplatys annulatus, Epiplatys dageti, Aphyosemion australe).

Mbt gezelschapsaquarium: Dat kan prima, Uiteraard wel een een passend gezelschap zoeken, maar dat geldt voor iedere vis. Houdt daarbij in de gaten dat deze kilie's wel een warme zomermaand aankunnen, maar beter koel gehouden kunnen worden. De bovengrenzen die je tegenkomt op bijv. seriously fish zijn geen temperaturen je het jaarrond in de bak kunt hebben.
 
Bedankt voor de reacties, ik ga maar weer eens een avondje googlen :thumbs:
 
In principe de meeste leden van de Aphyosemion, Epiplatys, Aplocheilus, lichtogenfamilie en de rustigere Fundulopanchax. Belangrijkste is de temperatuur en de maat van de bek. Wat past wordt gegeten..
 
Fundulopanchax gardneri is een mooie soort die 22 graden erg fijn vind. Ik heb ze nu in het gezelschap aquarium en ik zie geen problemen met de andere vissen. Ik heb een flink aantal van deze killi's uit een succesvolle kweek. Als je daar in geïnteresseerd bent dan stuur me maar een bericht.
 

Terug
Bovenaan