kikker slikt vis in


M

MerelAWit

Guest
Beste allemaal,

Ik heb een dwergklauwkikker die nu al een tijdje met een dwergmeerval in zijn mond klem zit. Ik heb voorzichtig geprobeerd ze uit elkaar te trekken maar dit lukt niet. Ik heb t idee dat de vis (die ondertussen vrij zeker al dood is) zich in de mond van de kikker heeft vastgezogen, aangezien de kikker niet los laat en gefrustreerd lijkt.

Heefr iemand enig idee of ik iets kan doen en hoe dan? Ik wil niet ook mn kikker kwijt...
 
Zou ie niet vol in de stekel van zijn rugvin hebben gebeten? Dan zit ie vast idd.
 
alleen t kopje zit in de mond, oogjes zijn aam de zijkant al zichtbaar
 
Of ze zich vastzuigen weet ik niet maar ik zou wel proberen hem te verwijderen want zo kan de kikker ook niet eten en luchthappen denk ik.
Ik heb ook 6 DKK hier maar ik sta er van versteld dat die een kleine vis in de bek kunnen krijgen want ze zijn erg klein die bekjes.
 
20171006_122805.jpg
 
Dat sliertje onderaan bij de mond is een oude muggenlarve
 
Wow! Gelukkig een oto en niet ver in de bek. Wel bijzonder om te zien dit.

Succes in ieder geval.
 
Ja die Oto heeft ook een klein koppie . Ik zou toch wel proberen hem eruit te krijgen want luchthappen gaat nu denk ik niet meer.
 
Ik heb m eindelijk eruit gekregen met een pincet, visje had weerhaken waardoor ie dus vast zat, 1 kant los en toen kon k m eruit draaien bedamkt voor de reacties!
 
Leeft de oto ook nog?

Met dingen als dit moet je nooit wachten.
Meteen uitvangen en desnoods met je vingers loshalen.
 
Leeft de oto ook nog?

Met dingen als dit moet je nooit wachten.
Meteen uitvangen en desnoods met je vingers loshalen.


Klopt, maar ja ik kan me ook voorstellen als wat minder ervaren aquariaan of door de "schrik" dat je eerst navraag doet;).
 

Terug
Bovenaan