KH meter


Cornelius

Well-known member
Lid geworden
16 februari 2017
Berichten
4,314
Locatie
Wateringen
Website
www.tspt.nl
Ik zou graag een KH meter willen gaan gebruiken. Kan iemand mij een goede (goedkope) aanbevelen?

Zoals deze bijvoorbeeld.
 
Deze heb ik ook en bevalt me heel goed.

Maar het is geen Kh meter hoor.
 
Die uit de link meet de gh en volgens mij zijn die voor de kh heel erg duur als ze er al zijn.
 
Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Hanna fotometer checker producten, maar daar hangt dan ook een aardig prijsje aan; $49,00.
'Nadeel' is wel dat deze met ppm werken. Dat wordt het volgens mij het aantal ppm : 17.86 = ... KH

hanna-alk-checker.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja die uit mn link is in Nederland Rob;)
 
Oké dan zou ik dus een Hanna moeten aanschaffen.:thumbs:
Wel beetje misleidend dat er in de link word gesuggereerd dat je de KH ermee kan bepalen.
 
Oké dan zou ik dus een Hanna moeten aanschaffen.
Let wel op Corne, als je deze kiest, dat ze er zowel zijn in een zoet als zoutwateruitvoering. De Hanna HI775 Pocket Checker is voor zoetwater.
 
Die uit de link meet de gh en volgens mij zijn die voor de kh heel erg duur als ze er al zijn.


Zover ik het nu eens goed bekijk denk ik dat hij enkel de geleidbaarheid meet en de temp. De omschrijving is dus verre van duidelijk.
 
Zover ik het nu eens goed bekijk denk ik dat hij enkel de geleidbaarheid meet en de temp. De omschrijving is dus verre van duidelijk.

quote van de site: Deze meter is een ec meter, tds meter en thermometer in 1. Meet de hardheid in microsiemens en in ppm. Meet de temperatuur in graden Celsius & Farenheit.
 
Uitlezing X 0,056 geeft KH in dH.
Haha, kom een beetje dom over. Dat krijg je als je snel even via de telefoon reageert in een korte pauze op een drukke en hectische werkdag. :stom:

Overigens komt dit uit de handleiding geleverd bij de Hanna Checker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
quote van de site: Deze meter is een ec meter, tds meter en thermometer in 1. Meet de hardheid in microsiemens en in ppm. Meet de temperatuur in graden Celsius & Farenheit.

De hardheid is niet hetzelfde als de Kh waarde.
 

Terug
Bovenaan