kersenbukje m of v ?


G

Gast14

Guest
hallo ik heb laatst 2 kersenbuikjes gekocht maar nu weet ik niet of het annetjes of vrouwtjes zijn weeten julie het michien ??

kersenbuikje 1

1504579_228371180701652_1062769663_n.jpg

1619113_228371204034983_803196241_n.jpg


kersenbuikje 2

1660634_228371157368321_208824103_n.jpg

1907610_228371167368320_1927931300_n.jpg


het aquarium

523610_228371257368311_196804860_n.jpg


523587_228371287368308_987797398_n.jpg
 
Dat lijken mij 2 mannen.
 
1 is een man, 2 een vrouw. Die grindbodem kunnen ze niet waarderen. Deze vissen graven.
 
Jones zei:
Waar zie jij dat aan?
Naar mijn idee hebben vrouwen een veel ronder lichaam dan de vis op de tweede foto.
 
Volgens mij is ze nog te jong om die ronde vormen te hebben. Ik vind het lichaam wel korter dan dat van de andere vis.

Zitten ze in dat 60 cm. bakje, Jordi? Want dat is echt te klein hoor.
 
jha ze zitten in een 60 cm bakje kan dat niet dan koop ik volgende wel vijner grind
 
er komt sws een grooter aquarium aar da duurt wel ff want dan komt-ie op zolder en dat word ge isoleert en daar komt mijn kamer en zit plek en als er ruimte over is komt er groter aquarium en dan ook meteen vijner grind . volgensmij zijn het ook nog jonge kersenbuikjes wat dat buikje zie je nauwelijks . kersenbuikje 2 is wel een stuk feller gekleurd dan die andere (kersenbuikje 1)
 
Had dan even gewacht met ze te kopen tot je een grotere bak had..
 
sorry ik wist niet dat ze in een grotere bak hoorden aar ze doen het goed hoor
 
Volgende keer eerst even informeren ;)
Dat het nu goed gaat is fijn, maar dat kan zomaar omslaan. Goed in de gaten houden dus.

~ Ivo
 
Ik heb ze ook in mn eerste bakje van 60 cm gehad en na het paren waren de rapen gaar.
Ik hoop dat ze nog niet willen paren omdat ze nog vrij jong zijn want dan is je bakje echt te klein hoor.
 
ja zal ik zeker doen
 
Volgens mij toch wel 2 mannen van een matige kwaliteit. Overgings is je bodem niet zo geschikt daar gaat veelste veel vuil tussen zitten.
 
wat doet java os eigelijks als je het aan hout vast zet groeid dat dan over het hele hout heen of dat niet ?
 
Ja hoor javamos groeit rustig over je hout heen en hecht zich daaraan vast.
 
ik heb ok een bodem reiniger :) nee het zijn tog egt niet 2 mannetjes :( die vechtn tog tot e 1 dood gaat als er een vrouwtje bij komnt of niet ?
 
Het groeit over je hele hout heen als je dit wilt.
 
oo vijn dankje jessicapilon
 
Met een bodem reiniger krijg je dit ook niet goed schoon. Dit grind wordt vaak ten onrechte als aquarium grind verkocht.

Twee mannen wordt vechten en ik zou ze maar weg doen. Je bak is te klein en verder is zoals ik al zei de kwaliteit matig. Daar kan je beter niet mee gaan kweken.
 
ow oke
 
Ik zou ook ze wegdoen om het zekere voor het onzekere te nemen. Anders is het straks te laat.
 
Ze vechten nu nog niet omdat ze zo jong zijn. Daarbij is er verschil in karakter. Ik had een koppel dat prima samenging, maar na een half jaar elkaar een 80 cm. bak uitvocht. Toen ik ze naar een meterbak verplaatste was er niets aan de hand. 60 cm. is echt te klein.

Jordi, je bent al de fout ingegaan met je sluiers. Daarna met de Black Molly's en nu met de kersenbuikjes. Lijkt het je niet verstandig om je voortaan goed in te lezen voor je vissen aanschaft?
 
Informatie is juist nu makkelijk voor handen via internet. Ik moest het nog met boeken doen.

Alleen al op wikipedia vind ik redelijke informatie. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kersenbuik
 
als ik op inter net kijk wat het verschil is tussen een mannetje en een vrouwtje is dat het mannetje zoon uitlopende rug vin heeft en de vrouwtjes heeft dat niet en die van ij hebben dat ook allebij niet
 
Omdat ze zo jong zijn.
 
dus dat kom ik later te zien
 
Heb je mijn link gelezen?
 
jhaa watan ??
 
ik zij nog zo tegen die vrou van de jumper dat k een annetje en vroutje wou zou ik een vus daar kunnen ruilen
 
MANNETJE en VROUWTJE,toch?

Of verstond ze je niet?

Vrouwtje krijgt ook een vollere buik.
Moet ook de eitjes in,he.
Zie je ook op het plaatje in de LINK.
 
jha weet ik zij wist eerst het verschil niet tussen het mannetje en vrouwtje toen vroeg ze aan een ede werker die zij dat ismannetje en dat vrouwtje nou jha toen moest ze ook nog zakje pakken enzo toen was ze allang kwijt welke mannetje en vrouwtje was maar ik hat sowieso het dominanste jongetje zij ze omdat die het felste kleur hat ofzo ik daht oke als ik aar vrouwtje en mannetje krijg
 
jordi terpstra zei:
jhaa watan ??
Omdat daar juiste informatie instaat wat je hopelijk ook doet beseffen dat je ze beter weer terug brengt.

Met spelfouten heb ik nooit zoveel moeite maar jou berichten vind ik vrij moeilijk om te lezen. Kun je daar eens opletten?
 
ow zoo ja oke ik ga er wat aan doen :)
 

Terug
Bovenaan