kersenbuiken krijg ik niet te pakken


N

nielsaquarium

Guest
beste allemaal ik wil mijn kersenbuiken wegdoen maar ik kan ze niet pakken met het schepnet, als ik het schepnet erin steek zijn ze gelijk weg.

heeft iemand een idee hoe ik ze wel te pakken krijg zonder het hele aquarium leeg te maken?

Gr Niels
 
2 netjes gebruiken en de vis met het ene netje naar het andere netje sturen.
 
bedankt ga ik ze morgen proberen te pakken.

Gr Niels
 
Waarom wil je ze vangen dan? doe je ze weg? indien ja kun je beter er voor kiezen je maanvissen weg te doen.
 
Nee hoor, hij moet ze allebei weg doen, hele bak leeg en opnieuw beginnen, niks moeilijks aan. Leeg laten lopen , dan heb je ze zo te pakken
 
Kan ook best met ��n netje en een hoop geduld. Houd gewoon het netje heel stil op een afstandje (geen gekke bewegingen en echt niet te dicht bij) van de vis en laat de vis wennen aan de aanwezigheid van het netje. Na een tijdje zal de vis de dingen gaan doen die hij altijd doet en kan je hem zo vangen. Je kunt ook voeren en het dan proberen, het aquarium leeg laten lopen wat AquaVISie zegt, of decoratiemateriaal verwijderen. Twee schepnetjes kan ook maar heeft niet zo veel zin als ze een holletje in schieten natuurlijk.
 
Ik ken het probleem, bij mij was de uiteindelijke oplossing dit ding.

HOBBY-GENIUS-VIS-VAL-H0BBY-Aquaria-Veldhuis-Vijver-Centrum-Enschede.jpg


kost wat, maar als je al anderhalve maand bezig bent en elke keer alle vissen over de zeik brengt is dit ding ideaal.

db
 
wat Jones zegt, zo doe ik het ook altijd. �ne netje stil bij het raam en met het andere netje jaag je ze erin.
 
Ik zou voor een vissenval gaan, indien je de inrichting niet wil vernielen wat vaak gebeurd als je met visnetjes moet werken.
 
AquaVISie zei:
Nee hoor, hij moet ze allebei weg doen, hele bak leeg en opnieuw beginnen, niks moeilijks aan. Leeg laten lopen , dan heb je ze zo te pakken

Hij moet natuurlijk niks. Maar het zou veel beter zijn als hij het wel zou doen.
 
Je kunt het proberen door hun favoriete hapje in het netje te doen en ze zelf het netje in laten zwemmen. Zo heb ik gisteren 7 schuberti barbelen gevangen met wat voertabletten. :p Ik denk dat ze met levend voer zo in je netje zitten. ;-)
 

Terug
Bovenaan