kersebuik geslacht


S

sur5al

Guest
beste,
ik heb een "koppel" kersebuikjes gekocht, maar eens thuis begin ik toch echt te twijfelen of dit wel een koppel is, lijken mij eerder 2 mannetjes...
graag even jullie mening voor ik er eentje ga omruilen...
dank bij voorbaat.

WP_20140120_0021_zpse9efe7bb.jpg.html




WP_20140115_0011_zps18886408.jpg.html
 
foto lukt me moeilijk blijkbaar.. excuses daarvoor

nog een poging

_jGnUiDXu7RKcAOXlXxTtcBXmXgppHZa.jpeg


_jGnUiDXu7RKcAOXlXxTtcBXmXgppHZa.jpeg

_jGnUiDXu7RKcAOXlXxTtcBXmXgppHZa.jpeg
 
geslacht weet ik zo niet, maar hoe groot is je bak?? En wat is je verdere visbestand. Kersenbuiken zijn prachtige vissen maar fokken als konijnen, en de jongen raak je aan de straatstenen niet kwijt. Ook wordt zodra er een nest is de hele bak geterroriseerd. Hoop dat je je daar van bewust bent......

Je hebt je plant ook wel diep in de bodem staan, zou ik wat omhoog halen. En je bodem tja.... niet ideaal....

Is allemaal niet om je af te kraken hoor, het is slechts advies...

Welkom op het forum! :)
 
Ik denk dat het twee knulletjes zijn.

Kersenbuikjes houd je beter op een bodem met kleine korrels. Ze graven om een nest te maken en daar is grind niet geschikt voor.
 
Op de foto's zijn mannen: Kersenbuikvrouw is beduidend kleiner en heeft een gedrongere vorm met een hele bolle rood/roze buik die lijkt op een -je raadt het al- kers.
 
is een 120l bak, had enig opzoekwerk gedaan en zou moeten groot genoeg zijn.
zitten enkel nog 5 grondkuisers, wat guppys en een ruitekuiser is.

corydoras paleatus albino

sewillia lineolata
 
ok, dank voor het advies.. terug naar de winkel om te ruilen dan maar...
 
de bodem is voor corydoras niet geschikt.

Ik zelf zat bij de opstart van mijn bak ook te denken aan kersenbuiken (bak van 120cm en 240liter) maar het is mij door zowel het forum en zelfs de verkoper in de winkel afgeraden.

Dus als ik jou was zou ik liever kijken naar een wat meer vreedzaam koppel..... maar goed jou keus natuurlijk.
 
Daarnaast is de boden te grof er valt veel vuil tussen wat voor bodem rot kan zorgen.

Zoals gezegt is de bodem ook niet geschikt voor Corydoras. Ze hebben ene zachte buik en dat grind zullen ze zeker niet als prettig ervaren. Ga jij maar eens met je buik over een grindpad kruipen dan voel je het zelfde. ;)

Zo ziet een vrouwtje eruit.

D7s_gJjqoRdGcuIRwexUX4KziWLDyO79.jpeg


Mocht je jongen krijgen dan zullen je Guppen en Corydoras het flink gaan ontgelden.
 
Inderdaad, twee mannen. Kersenbuiken kunnen inderdaad agressief zijn. Het kan zo maar zijn dat je gup zonder staart komt te zitten.
 
Botia - Als er sprake is van twee mannen denk ik niet dat je er over hoeft in te zitten dat ze jongen zullen krijgen.
Zou dat toch gebeuren dan zijn die nog zo klein dat de Guppen en Cory`s daar nagenoeg geen last van gaan ondervinden.

PS, :D
 
Het zijn inderdaad twee mannen.

Ikzelf heb expres 4 mannen gekozen omdat ik geen zin had in een bak vol klein grut. Zonder vrouw is er geen reden om agressiviteit te vertonen, en is het dus rustig in m'n bak.
 
Hoe gaan ze met elkaar om? Gaan ze in een groepje de bak door?
 
Bij mij? Ja, de vier mannen trekken veel met elkaar op, slechts zelden is er even wat onrust, maar dat is met een paar keer de bak op en neer weer achter de rug.
 
Rode buik = vrouwtje geen rode buik = mannetje
 
Ik heb een vraag ik ga deze week een aquarium helemaal veranderen maar weet nog niet zo goed welke vis ik er zou in zetten ik twijfel tussen zwaarddragers, kersenbuikcichliden, vuurgarnalen of een appelslaken welke biotoop hebben ze nodig
 
Cidaan zei:
Botia - Als er sprake is van twee mannen denk ik niet dat je er over hoeft in te zitten dat ze jongen zullen krijgen.
Zou dat toch gebeuren dan zijn die nog zo klein dat de Guppen en Cory`s daar nagenoeg geen last van gaan ondervinden.

PS, :D
Hij wilde een van de 2 omruilen voor een dame. En zoals je weet kunnen er dan jongen komen. :p
 

Terug
Bovenaan