Kenji's onderwaterwerelden...


ur0OWUmsYOX3PCnxT3LeqzTJKRSVMS0A.jpeg


ur0OWUmsYOX3PCnxT3LeqzTJKRSVMS0A.jpeg


ur0OWUmsYOX3PCnxT3LeqzTJKRSVMS0A.jpeg


ur0OWUmsYOX3PCnxT3LeqzTJKRSVMS0A.jpeg


ur0OWUmsYOX3PCnxT3LeqzTJKRSVMS0A.jpeg
 
Mooie foto's. Maar was wel benieuwd wat je totale visbestand is van die van 120 cm? Gaat dat wel goed met Pelvicachromis pulcher en (als ik me niet vergis) Pelvicachromis taeniatus (twee mannen zo te zien)?

Hmm, ik weet niet of ik het goed zie, maar volgens mij is de voorste (van onderste foto) geen pulcher maar een sacrimontis?
 
Visstick, ik heb 2 bakken. een 120 cm gezelschapsbak en een 100cm ciclidenbak.
En de foto's zijn van de diverse vissen die ik in de loop der jaren heb gehad.

En ik heb alleen maar pelvicachromis mannen. Geen vrouwen, geen agressie, want er is niks om voor te vechten (althans, zo gaat het al tijden goed).
 
Kenji, prachtige foto's!
Vraag, hoe krijg je de foto's zo scherp op het aquaforum. Mijn foto's zijn op mijn pc altijd super scherp, zet ik ze op het forum en dan komt er toch een korrel in. Enig idee?
 
Jeetje wat een foto's zeg! petje af!

hoe krijg je dit voor elkaar zeg.. ik zit meestal met een statief te wachten tot de vis eindelijk een keer de goede pose aanneemt en dan nog ziet de foto er niet zo uit..

Respect!
 
Stefke zei:
Kenji, prachtige foto's!
Vraag, hoe krijg je de foto's zo scherp op het aquaforum. Mijn foto's zijn op mijn pc altijd super scherp, zet ik ze op het forum en dan komt er toch een korrel in. Enig idee?

dat komt waarschijnlijk omdat je het aquaforum upload dingetje gebruikt, behoorlijk veel kwaliteit verlies.. probeer ze eens te uploaden via bijv. imageshack.us


ontopic:

ontzettend mooie foto's kenji.
 
Stefke zei:
Kenji, prachtige foto's!
Vraag, hoe krijg je de foto's zo scherp op het aquaforum. Mijn foto's zijn op mijn pc altijd super scherp, zet ik ze op het forum en dan komt er toch een korrel in. Enig idee?
Ik verklein ze in Photoshop, verscherp ze na het verkleinen nog iets, en upload ze op Photobucket. Die link plaats ik hier.
Dan heb je geen last van kwaliteitsverlies.
 
Prachtige foto's Kenji!

Ik zal ook weer 'ns proberen bij Photobucket, die site liep altijd vast bij mij..

Mooie Kersenbuiken heb je ook, gaat dus beter zonder vrouwen erbij.
Heb je wel vrouwtjes bij je andere Cichliden, bijv Apistogramma's?
 
Apistogramma's zitten in mijn gezelschapsbak, en daar heb ik koppeltjes van, of 1m/2v combi's. De soorten onderling hebben geen problemen met elkaar.

En in mijn ciclidenbak heb ik (denk ik) ook dames. Ik heb ze echter vrij jong bij een kweker gekocht ( +/- 2 cm) en toen wa sgeslacht nog niet echt goed zichtbaar.
Dat was dus bij m'n Elongatussen een probleem, toen het twee mannen bleken te zijn. Aan ��n stuk door knokken en elkaar achtervolgen. Een man verkocht en er twee vrouwen voor teruggekocht, en de rust is weergekeerd.
M'n Acei's zijn 1m/2v. De overigen (yellows, whites en pearlmuts) is nog niet echt zichtbaar of het man of vrouw is, dat wordt dus afwachten.

Bij de kersenbuiken heb ik nog nooit ruzie gehad, ik denk dat het dus gewoon goed gaat: geen vrouw, geen ruzie (net als bij mensen, hahaha).
Tuurlijk zitten ze af en toe achter elkaar aan, maar dan is het een keer de bak op en neer en dat was het.


@ Robintjeuu: ik gebruik geen statief, ik schiet uit de hand. ISO1000, f/2.8 objectief met IS en USM, en 2 stops onderbelichten. Alle lichten in de kamer uit, behalve uiteraard de aquariumlampen.
Dan kan je ze prima schieten (wel in RAW formaat fotograferen, zodat je in de nabewerking de belichting weer op kan schroeven)
 

Terug
Bovenaan