kempvissen vechten (?)


B

Bootje123

Guest
hii,

Ik heb nu mijn eerste kempvissen, 2 vrouwtjes zeiden ze in de winkel. Maar ik heb het idee dat ze heel de tijd aan het vechten zijn. de paarse zit continu achter de blauwe aan, en achtervolgt deze ook in de 'schuilplaatsen'. De blauwe mist nu wat schubben geloof ik (rode plekjes).

Aan de andere kant zoekt de blauwe de paarse ook wel eens zelf op, om daarna keihard er vandoor te gaan. Hoort dit? vind het erg sneu :(

alvast bedankt voor de antwoorden
 
Ik zag de paarse net ook soort van z'n kieuwen verwijden (?) terwijl die erachter aan zwom.. zag er best creepy uit :(

image1.JPG


image2.JPG
 
Ah op die fiets! In de dierenwinkel zaten ze in hetzelfde hokje, dus vandaar dat ik er vanuit ging dat het vrouwtjes zijn.

Wat is nu het beste om te doen dan, even uit elkaar halen? De paarse is echt gemeen :(
 
De combi met Guppen is al niet ideaal denk ik want die kunnen vrij druk zijn. Ik zou het wel goed in de gaten houden hoor. En ja, ik doelde erop dat je je kan vergissen in het geslacht als ze nog vrij jong zijn.
 
Heb zelf nihil ervaring met betta's, dus kan alleen spreken door het kijken in de aquariumwinkel. De bovenste lijkt me wel een vrouw, maar de vinnen van de onderste doen me denken aan een man zoals ik ze in de winkel zie.
 
zou ik ook zeggen, bovenste vrouw maar kan uiteindelijk nog een man blijken.

die onderste durf ik zeker van te zeggen dat het een man is. misschien dat een echte betta kenner het nog kan bevestigen maar oke.

die paarse zit dus constant achter die ene vrouw aan, want dat doen ze nu eenmaal :) daarom worden ze vaak in een harem gehouden zodat de vrouwen wat meer rust krijgen. maar hoe groot is de bak? ik denk namelijk dat het dan beter is alleen de "man" te houden.
 
Ik vind ook dat de 2de vis een man lijkt. Dat zie je aan de bouw en de vinnen van de vis. De combinatie met guppen is niet ideaal. Als je een betta wilt, zou ik zeggen neem een bakje van een liter of 30 en neem dan 1 man erin. Een harem gaat namelijk best vaak fout.
 

Terug
Bovenaan