Kempvissen paren


K

KogelKempvisje

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb een gezelschapsbak met voornamelijk tetras en fantoomzalmpjes en 3 vrouwelijke en 1 mannelijke kempvis.

Zojuist is een mannetje met één van de dames aan het vozen en zij laat steeds eitjes Los en die eten ze vervolgens samen op gezien hij geen schuimnest heeft gemaakt maar zij wel "zin" heeft.

Nu is mijn vraag, moet ik ze nu uit elkaar halen na een tijdje of hoe pak ik dat het beste aan? Dat ik niet straks een dametje zielig op de bodem heb liggen omdat hij d'r uit put?

Hoor het graag!
 
Tja, het feit dat ze al bij elkaar zitten bij andere vissen, was niet verstandig.

Haal haar er dan nu maar uit. Als je een ander bakje hebt.
 
Tja, het feit dat ze al bij elkaar zitten bij andere vissen, was niet verstandig.

Haal haar er dan nu maar uit. Als je een ander bakje hebt.

Ze zitten al maanden bij elkaar en is altijd goed gegaan, maar nu was hij en zij er blijkbaar aan toe om te paren.
Ik heb niet een 2e aquarium, maar zou in een grote bak gewoon kunnen met een plantje of dergelijke?
 
Tijdelijk wel, maar vergeet dan niet een verwarmingselement erin te hangen en te zorgen voor minimale stroming om de warmte te verdelen. En ververs dagelijks een deel van het water.
Niet ideaal dus, goed als noodoplossing.
 
mijn advies is de man verwijderen uit de bak als je jongen wilt eerst eens goed inlezen
en zorgen dat je tezijnertijd tussen de 10 en 100 mannen alleen kunt huisvesten
 
Zitten ook andere vissen, bij. dus dat helpt weinig.

Denk ook niet, dat het de bedoeling was.
 
verwarming is niet direct nodig zorg dan wel dat de temperatuur van het water niet onder de 20 graden komt .

ik ken kwekers die in de winter hun betta's onverwarmd hebben zitten
zijn wel buitenlandse kwekers maar hun vissen zitten dan op 17 graden
vergeet niet hoe lager de temperatuur hoe minder voer ze nodig hebben hun spijsvertering gaat dan ook aanzienlijk omlaag
 
Kan nu even geen foto maken, maar het is een ruime 100 liter bak zelfs met planten etc erin.
Zitten 2 stukken hout in, eentje schuin tegen de achterwand en eentje overdwars in het midden. Mijn bak is niet rechthoekig maar soort driehoek/diamant.
Heb meerdere hoge/lage planten en drijvers erin zitten.

Het is inderdaad niet met de gedachte om te gaan kweken.
Ze zijn ondertussen nu wel gestopt, het vrouwtje houd zich nu schuil tussen de planten.
Ik heb alleen een simpele ronde kom mocht het zo ver zijn dat ze uit elkaar moeten..
 
Het zal niet lang duren voordat ze weer gaan paren met 3 vrouwen aan boord. Dat zal in je bak de nodige stress geven.
 
Ik heb alleen een simpele ronde kom mocht het zo ver zijn dat ze uit elkaar moeten..

je hebt vast en zeker nog wel ergend een curver/kunststof bak staan van minimaal 5 liter lijkt me ronde kom raad ik af
ik kweek zelf met mijn betta's in kunstof bakken van 10 ltr van de action meer omdat ik bij het schoonmaken nogal eens ooit de bakken uit mijn handen laat kletteren dan dat ik geen glazen bakken heb maar momenteel nadat ik op een gegeven moment 3 kweekbakken van 40x20x20 met 8 ltr water in een week uit mijn handen heb laten glijden
 
Wat is nu eigenlijk het probleem? Dat er gepaard wordt? Is er hierdoor onrust? Uitputting van dat ene vrouwtje? Je wil niet kweken dus dat ze de eitjes opeten is alleen maar goed. Je hebt 3 vrouwtjes en 1 mannetje juist om te voorkomen dat het mannetje een vrouwtje uitput dus dat zou niet mogen kunnen. En op een gegeven moment stopt ze echt wel met eitjes produceren/afgeven. Dat is geen oneindig verhaal. Dan is er toch niets aan de hand.
 

Terug
Bovenaan